Co daje firmie audyt SEO?

Coraz więcej usług i przedsiębiorstw przenosi się do sieci. Za jej pośrednictwem pozyskuje się klientów, kontakty biznesowe oraz renomę na rynku. Firmy zwracają się ku branży SEO jako skutecznej metodzie reklamy w internecie, a co za tym idzie- poddają się audytom. Czym jest audyt SEO i jak może wpłynąć na rentowność firmy?

Zaplatani w sieć

Rynek e-commerce przynosi każdego roku coraz wyższe zyski, przez co nie można zignorować jego potencjału. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że klienci są obecnie przede wszystkim użytkownikami w sieci. To w Internecie szukają potrzebnych im produktów i usług. Niemal połowa polskich internautów robi regularne zakupy w sieci, a tendencja ta stale rośnie. Nawet ta część klientów, która nie finalizuje zakupu online, lecz tylko ogląda produkty przy pomocy sieci, to z niej czerpie informacje na których będzie polegać w momencie dokonywania zakupu w “rzeczywistym” sklepie. Aby prowadzić sprawnie działające przedsiębiorstwo należy być widocznym w Internecie. Zdecydowana większość klientów zna miejsce, do którego przychodzi przeczytawszy przedtem w Internecie opinie na jego temat i sprawdziwszy drogi dojazdu. Im młodsi użytkownicy, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu w za pośrednictwem internetu, a tendencji tej nie da się już odwrócić. Aby pozyskać klienta czy kontakt trzeba być widocznym w sieci; do tego potrzebny jest fachowy audyt SEO i odpowiednio dobrana optymalizacja strony internetowej.

Jak przebiega audyt SEO?

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej. Sprawdza czynniki techniczne związane z widocznością witryny przez roboty wyszukiwarek oraz przydatność dla użytkownika. Służy znalezieniu słabych i wymagających poprawy stron serwisu; aby znalazł się w czołówce wyników wyszukiwarki musi być zgodny z jej wytycznymi. W efekcie przeprowadzenia audytu SEO powstają wytyczne odnoszące się do optymalizacji strony, czyli poprawy wszystkich czynników istotnych z punktu widzenia SEO. Coraz więcej firm decyduje się na zlecenie audytu swojej strony. Dlaczego? Praktycznie każda firma posiada stronę internetową, aby zaistnieć wśród użytkowników sieci, swoich przyszłych klientów. Teraz, przy gwałtownym wzroście  sprzedaży online, firmy zauważyły, że nie wystarczy mieć stronę internetową, należy jeszcze uczynić ją widoczną. Konkurencja w Internecie jest ogromna, a decyzje użytkowników proste – wybierają strony znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarek, przy czym im dalsze miejscem tym mniejsze prawdopodobieństwo odwiedzin. Warto się bić o te wysokie.

Co daje audyt?

Audyt SEO zwraca uwagę na słabe strony witryny internetowej i daje jasne wytyczne, jak należy zmienić zarówno parametry techniczne strony jak i nagłówki, teksty, opisy obrazków. Dzięki wprowadzeniu w życie zmian wskazanych w optymalizacji serwis zyskuje realną szansę na zaistnienie w sieci zatem zdobycie nowych użytkowników, klientów, partnerów czy kontaktów. Wprowadzenie zmian wskazanych w audycie podnosi jakość strony, co oprócz wzrostu pozycji daje efekty w postaci umocnienia marki na rynku i w umysłach użytkowników. SEO pełni również funkcję brandową, wprowadzenie na stronie zmian wynikających z wytycznych optymalizacji jest pierwszym krokiem ku temu. Więcej na temat sprawnej optymalizacji strony internetowej i sposobu jej przeprowadzania można przeczytać tutaj – http://www.high-interactivity.pl/kluczowe-elementy-optymalizacji-krok-po-kroku/ .

43705225 - three business woman investment consultant analyzing company annual financial report balance sheet statement working with documents graphs. stock market, office, tax, concept. hands with charts papers