Geolokalizacja w Google – szansa dla lokalnych przedsiębiorstw

Geolokalizacja to prezentowanie użytkownikowi w wynikach wyszukiwania Google, stron internetowych powiązanych z jego fizyczną lokalizacją ustalaną za pomocą adresu IP. Oznacza to, że osoba znajdująca się w Warszawie i wpisująca na swoich komputerze bądź urządzeniu mobilnym słowo „hydraulik” w wyszukiwarce, otrzyma wyniki ze stronami, których treść sugeruje, że usługa świadczona jest na terenie Warszawy.

seo

W związku z tym osoby wpisujące identyczną frazę, ale zamieszkujące inny region kraju, otrzymają zupełnie inne wyniki wyszukiwania. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swój biznes na terenie stolicy i szukasz profesjonalnej agencji oferującej usługi SEO, z pewnością wpiszesz w wyszukiwarce Google hasło pozycjonowanie stron bądź pozycjonowanie stron Warszawa.

W drugiej frazie sugerujesz wyszukiwarce, że jesteś zainteresowany wyłącznie firmami funkcjonującymi w Twoim regionie. Jest to oczywiste, ponieważ z wielu względów konsumenci wyrażają większą aprobatę do lokalnych firm. Obecnie dopisywanie do wyszukiwanej frazy, nazwy miasta jest częstym zabiegiem stosowanym przez internautów. Jednak w rzeczywistości takie działanie jest zbyteczne, ponieważ Google samodzielnie personalizuje wyniki na podstawie geolokalizacji.

Dlaczego geolokalizacja?

Geolokalizacja stanowi odpowiedź Google na sposób wyszukiwania informacji przez internautów. Od kilku lat zauważalny jest dynamiczny rozwój branży mobilnej. Coraz więcej osób do wyszukiwania informacji wykorzystuje smartfony oraz tablety, które umożliwiają przesyłanie informacji o aktualnym położeniu. Stwarza to ogromną szansę dla lokalnych przedsiębiorców, którzy mogą podjąć odpowiednie działania zachęcające odbiorców do skorzystania z oferty. Doskonałym przykładem jest wysłanie odbiorcy informacji o aktualnych rabatach oraz promocjach w momencie, w którym Klient jest w pobliżu firmy.

Czy warto?

Personalizacja treści na stronie internetowej pod kątem danego miasta, zarejestrowanie firmy w katalogu Google oraz wykorzystywanie fraz lokalnych to jedne z metod umożliwiających pozycjonowanie na podstawie określonej lokalizacji. Jednak zanim przystąpicie do takich działań, konieczne jest upewnienie się, czy wykorzystanie geolokalizacji będzie sprzyjać Waszej firmie. Istnieją bowiem branże, które nie narzucają konieczności działania lokalnie. W tym przypadku grupą docelową są Klienci z całego kraju, dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na frazy globalne. Jeżeli jednak Twoja firma ma zasięg lokalny, świadczysz usługi, z których skorzystać mogą wyłącznie mieszkańcy Twojego regionu, powinieneś skupić się na pozycjonowaniu w wynikach lokalnych i maksymalnie wykorzystać ten potencjał.