Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Dlaczego warto inwestować w SEO?

Działania SEO mają wyjątkowo pozytywny wpływ na zarobki online. Pozycjonowanie sklepów internetowych wpływa bezpośrednio na sprzedaż w Internecie w stopniu, [...]

Czytaj całość...

7 marketingowych mitów

Dziś prezentujemy kilka cech, które przypisuje się marketingowi, jak i zarówno do działu marketingu, a jak się okazuje niesłusznie. Wydawać [...]

Czytaj całość...

Czy warto naśladować konkurencję?

W przypadku, gdy konkurencja nie jest mocno znana na rynku, ale widzimy, że odnosi coraz większe sukcesy. Naśladować ją, czy [...]

Czytaj całość...

QUO VADIS reklamo?

Jak się zmieniasz? Dokąd idziesz? Co promujesz? Jak wyglądasz? Sprawdźmy co nieco reklamy… Początek XXI wieku to okres bardzo szybkiej [...]

Czytaj całość...

Jak stworzyć dobrą stronę internetową, serwis www?

Widząc marki takie jak Facebook, Nasza-klasa, Twitter nie możemy uwierzyć jakie pieniądze zarobili ich twórcy którzy mieli dobry pomysł oraz [...]

Czytaj całość...

Klucz do sukcesu firmy

Czy sukces firmy to zespół czynników czy jedno kluczowe przedsięwzięcie? Badania naukowe prowadzone na całym świecie (głównie w Wielkiej Brytanii [...]

Czytaj całość...

E-marketing może przynieść korzyści firmom niesprzedającym w internecie

Wraz z rozwojem technologii informatycznych oraz upowszechnianiem się dostępu do Internetu a także przyspieszanie łączy powoduje, że coraz większa część [...]

Czytaj całość...

Czy potrzebny jest dział marketingu?

Jak rozdzielić obowiązki pomiędzy działem marketingu, a działem sprzedaży? Dział marketingu i dział sprzedaży to dwie uzupełniające się części firmy, [...]

Czytaj całość...

SEM czyli strategia marketingu wyszukiwarkowego

Działania z zakresu SEM czyli Search Engine Marketing (tzw. marketing wyszukiwarkowy) mają na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży. Powoduje to [...]

Czytaj całość...

Materiały stosowane do budowy wystawy

Głównym elementem budowlanym okna wystawowego jest szkło. Ideałem jest wystawa zbudowana z jednej płyty szklanej, gdyż wszelkiego rodzaju szprosy (złącza) [...]

Czytaj całość...

Naming – czyli jak dobrać właściwą nazwę?

Dobieranie nazwy odpowiedniej dla wybranej branży to ciężka praca. Nieodpowiednio dobrana nazwa może okazać się przysłowiowym „strzałem w kolano” Niezależnie [...]

Czytaj całość...

Dobra akcja promocyjna

Jest to akcja, która wpisuje się w codzienne funkcjonowanie firmy, w komunikacje marketingową. Składają się na nią reklama w tradycyjnych [...]

Czytaj całość...

Rodzaje wnętrz sklepów

Prowadzisz sklepik osiedlowy? A może zamierzasz otworzyć własny sklep nie związany z franczyzną? Przeczytaj nasze porady z dziedziny komunikacji w [...]

Czytaj całość...

Advertising Effectiveness Survey

Advertising Effectiveness Survey to coroczna ankieta przygotowywana przez redakcję miesięcznika Forbes w Stanach Zjednoczonych. Skierowana jest ona do przedsiębiorstw prowadzących [...]

Czytaj całość...

Jak działa agencja marketingowa?

Agencja marketingowa stanowi przedsiębiorstwo, oferujące usługi reklamowe lub dotyczące części teoretycznej przygotowywania idealnych sposobów osiągnięcia sukcesu. Ponieważ marketing nie może [...]

Czytaj całość...

Jak stworzyć wirusa reklamowego?

Jak pokazuje doświadczenie, najbardziej skuteczni jesteśmy kiedy naśladujemy rozwiązania stworzone przez przyrodę i wykorzystywane przez nią przez miliony lat z [...]

Czytaj całość...

Jak stworzyć markę, jak to jest z markami?

Jeżeli chcesz odkryć tajemnicę sukcesu wielkich marek musisz zwrócić uwagę na 4 najważniejsze kryteria, dzięki którym powstały super marki. Skąd się [...]

Czytaj całość...

Identyfikacja wizualna firmy

Jak i czy jest ważna identyfikacja wizualna, corporate id? W zasadzie nie można przecenić znaczenia jakie ma identyfikacja wizualna dla [...]

Czytaj całość...

Jak często zmieniać wystawę sklepową?

 Jak często zmieniać wystawę sklepową?

Częstotliwość zmiany dekoracji w oknie wystawowym nie jest jednolita dlat wszystkich sklepów. Jest ona uwarunkowana wieloma czynnikami, takimi jak branża sklepu, jego wielkość, lokalizacja. Na przykład w sklepie z obuwiem lub z konfekcją dekoracja powinna być zmieniana b z nadejściem nowej partii toru, w sklepie motoryzacyjnym zaś stosunkowo rzadziej.

Przeciętnie powinno się zmieniać dekorację co 14 dni. Niedopuszczalne są rzadsze zmiany niż przynajmniej raz w sezonie. Nie należy przy tym utożsamiać pojęcia sezonu jedynie z czterema porami roku, możni bowiem wymienić jeszcze sezon turystyczno-wczasowy, sezon szkolny, gwiazdkowo-karnawałowy. Dekoracja w oknie wystawowym ma na celu skupienie uwagi klientów, zainteresowanie ich artykułami proponowanymi przez handel. Powinna więc nie tylko przypominać potrzebach sezonowych zakupów, ale również pomagać w ich realizacji, przedstawiając towary bardziej atrakcyjne, szczególnie modne i przydatne.

Spełnienie tej roli możliwe jest dopięto wtedy, gdy zmiany dekoracji następują z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do sezonu. Ma to również znaczenie przy organizacji pracy w punktach handlowych (odpowiednie przygotowanie personelu, rozmieszczenie reklamowanych artykułów) oraz pozwala klientom na dokonanie bardziej celowych i przemyślanych zakupów — bez tłoku zdenerwowania.
Z punktu widzenia reklamy handlowej należy pamiętać o dniach tradycyjnych zakupów. Należą do nich m.in. Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Dzień Nauczyciela, dni popularnych imienin itp.

Ponadto w niektórych regionach kraju istnieją lokalne tradycje, wpływające na zakupy określonych towarów, które też powinny znaleźć odzwierciedlenie w ekspozycji okna wystawowego. Dni tradycyjnych zakupów i święta okolicznościowe odnoszą się najczęściej do drobnych zakupów, – upominków – załatwianych w ostatniej chwili i dlatego wyprzedzenie ich w dekoracji może być odpowiednio krótsze.

Wiosna — to sezon szczególnie -Ważny z punktu widzenia reklamy. Podobnie jak przyroda budzi się na wiosnę do nowego życia, tak samo człowiek odczuwa bardziej w tym okresie potrzebę odmiany, przeobrażenia się. Zainteresowania klientów w ęzasie dokonywania zakupów mają charakter bardziej subiektywny, nie wynikają — tak jak np. w sezonie jesienno-zimowym — z potrzeb uzupełniania gospodarstwa domowego czy konieczności nabycia ciepłego płaszcza, ale raczej z dążenia do upodobnienia się do otaczającej przyrody w barwie, kroju, lekkości. W wyborze kierujemy się więc mniej rozsądkiem, a bardziei chęcią nawiązania do najnowszej mody.
Zarówno profil zakupów dokonywanych w okresie wiosennym, jak i sama pora roku powinny znaleźć odzwierciedlenie w bardziej dekoracyjnym charaktei^e okna wystawowego. Uwzględniając konieczność wyprzedzenia sezonu, wiosenne ekspozycje nie powinny się ukazywać później niż 15 marca. Wystawiamy wtedy przede wszystkim: wiosenne okrycia, odzież, galanterię, dziewiarstwo, bieliznę, cienkie pończochy, kapelusze, lekkie obuwie, środki kosmetyczne, farby, lakiery, pędzle i inne środki do odnawiania mieszkań, firanki, tkaniny dekoracyjne, odzież i sprzęt sportowy na wiosenne wycieczki.

Wystawy sklepowe na wiosnę powinny przyciągać wzrok przechodniów jasnymi kolorami, a więc z przewagą jasnej, ciepłej zieleni, bieli i żółci.

Lato — to sezon tu turystyczno-wczasowy, okres relaksu, urlopów podróży, morza, słońca i plaży, stąd też kolory lata — to intensywne żółcie i oranie. Liczne wyjazdy i wędrówki stwarzają konieczność wielu zakupów i to najczęściej w ostatnim momencie. Dlatego ważna jest wyrazistość i funkcjonalność ekspozycji. Wystawiamy zatem: lekką odzież, komplety plażowe, męskie wdzianka i letnie spodnie, koszule sportowe, obuwie tekstylne, sprzęt sportowy i turystyczny, kosmetyki do opalania, lodówki, wentylatory, weki do przetworów owocowych, owoce, warzywa, soki, nektary.

Przypadający pod koniec lata sezon szkolny powinien być zaakcentowany we wszystkich sklepach, które mogą zareklamować jakikolwiek arytykuł potrzebny do wyposażenia młodzieży szkolnej. Dekoracje podkreślające uroczysty charakter pierwszego dnia nauki powinny być radosne, dowcipne i kolorowe.

Sezon jesienno-zimowy rozpoczyna się już 15 września. Powrót z wakacji i wzmożone przy tym zainteresowania domem oraz podświadoma chęć robienia zapasów na zimę sprzyjają dokonywaniu rozmaitych zakupów. Sezon jesienno-zimowy związany jest z dokonywaniem kosztownych zakupów, dlatego — oprócz znaczenia reklamowego — istnieje jeszcze aspekt społeczny, który nakazuje odpowiednio wcześniejsze reklamowanie towarów, aby ułatwić klientowi dokonanie trudnej niekiedy sztuki właściwego wyboru. Wystawy w sezonie jesienno-zimowym — to głównie wystawy towarowe.
Elementy dekoracyjne powinny być stosowane oszczędnie. Wystawiamy przede wszystkim: płaszcze, jesionki, garsonki, garnitury, tkaniny płaszczowe, obuwie, dziewiarstwo, bieliznę, dywany, lampy, radia, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego.

Sezon świąteczny i karnawałowy zaczyna się właściwie już od 15 listopada. To znaczne wyprzedzenie pozwala klientom spokojnie zastanowić się nad rodzajem świątecznych prezentów oraz zaplanować budżet. Wystawa sklepowa powinna ułatwić wybór, wskazać najlepszy upominek i pod tym kątem należy głównie dobierać towary świątecznych ekspozycji. Trzeba przy tym pamiętać, że często decydujące znaczenie w wyborze danego artykułu może mieć efektowne opakowanie.

Na wystawach sklepowych wystawiamy przede wszystkim:zabawki na choinkę, słodycze, artykuły delikatesowe, książki, zabawki, galanterię, kosmetyki, ceramikę, biżuterię i artykuły o charakterze upominków, zimowy sprzęt sportowy i odzież sportową, wizytowe garnitury i suknie, odpowiednie obuwie i bieliznę.

Na wystawach świątecznych i karnawałowych, podobnie jak na I wszystkich innych, towar powinien I odgrywać decydującą rolę. Trudno I jednak wyobrazić sobie w tym sezonie wystawy, które nie zawierałyby I motywów podkreślających nastrój I zbliżających się świąt.

Podany ogólny podział roku na okresy sezonowe nie wyczerpuje wszystkich okoliczności zmuszających do zmiany dekoracji. Każdy sklep powinien mieć opracowany własny kalendarz uwzględniający



Możliwość komentowania jest wyłączona.