Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Unikalny wygląd strony WWW

Przedsiębiorca działający na wolnym rynku z definicji jest jednym z wielu podmiotów oferujących produkt możliwe, że lepszy od konkurencji ale […]

Czytaj całość...

Ochrona i zabezpieczenie wystaw od słońca

Wystawa zbyt mocno nasłoneczniona nie spełnia swej roli towar na niej płowieje lub psuje się, a widoczność ekspozycji jest wyraźnie […]

Czytaj całość...

Podział okna wystawowego

Na podstawie licznych obserwacji i przeprowadzonych badań ustalono, że stopień skupienia uwagi przechodniów jest różny w poszczególnych częściach. wystawy. Możemy […]

Czytaj całość...

Planowanie działań marketingowych w internecie

Jeżeli planujesz kampanię lub działania marketingowe skupić należy się na wszystkich elementach przedsięwzięcia, które mają być skierowane do grupy docelowej. Należy […]

Czytaj całość...

Jak dobrać wizerunek firmy by sprzedawała?

Wizerunek firmy to subiektywne wyobrażenie lub obraz danej marki, produktu lub persony w oczach odbiorców. Może on być tożsamy z […]

Czytaj całość...

Multi Channel Funnel w Google Analitycs

Chcesz zobaczyć, jak wszystkie działania marketingowe współpracują w celu stworzenia konwersji? Nowa funkcja Multi-Channel Funnel w Google Analytics pokazuje to […]

Czytaj całość...

Pocenie i lustrzenie się szyb

Pocenie się szyb. Aby okno wystawowe dobrze spełniało swoje zadanie, musimy usuwać wszelkiego rodzaju przeszkody utrudniające widoczność. Jedną z takich […]

Czytaj całość...

Wpływ branży na wielkość witryny sklepowej

Każdy sklep lub zakład usługowy powinien mieć taką witrynę, która stwarzałaby najlepsze warunki do oglądania wystawionego towaru. W nowym budownictwie […]

Czytaj całość...

Dystrybucja produktów i sprzedaż w internecie

Dystrybucja to udostępnianie produktu i usługi klientom. Dystrybucja może być pośrednia i bezpośrednia. Aby zadbać o dobrą dystrybucję pośrednią musisz […]

Czytaj całość...

Znaczenie liternictwa w reklamie

Typografia, liternictwo, piśmiennictwo…czyli tajniki przekazu tekstowego w formie graficznej. Jednym z podstawowych elementów wszelkiej reklamy wizualnej jest liternictwo. Najbardziej komunikatywny […]

Czytaj całość...

Darmowa reklama i marketing w internecie i nie tylko

Nie licząc klasycznej reklamy jaką widzimy na codzień w mediach, promocjach produktów, sprzedaży bezpośredniej, istnieje wiele innych opcji jakie daje […]

Czytaj całość...

PR a marketing

Eksperci od marketingu często łapią się za głowy, kiedy widzą w jaki sposób organizowane i prowadzone są działania z tego […]

Czytaj całość...

Krótki zarys historii handlu i reklamy

Reklama jest to działalność mająca na celu rozpowszechnianie określonych wiadomości o towarach i usługach. Reklama socjalistyczna polega na przekazywaniu informacji, […]

Czytaj całość...

Strategia marketingowa i produkt wirtualny

Uwierz w marketing, to dzięki niemu wiele produktów, które są przeciętne stały się niezwykle znanymi. Pracując z klientami, często spotykamy […]

Czytaj całość...

Marketing produktu

Jeżeli musimy dokonać wyboru, co lepiej wybrać: inwestycję w marketing produktu, czy zainwestować w jego jakość? Czy dobry produkt sam […]

Czytaj całość...

Typografia – Znaki

W liternictwie do celów reklamy handlowej używa się dwóch rodzajów znaków: kropki, przecinka, wykrzyknika itp., tj. znaków wynikających z zasad […]

Czytaj całość...

Marketing i design szybko, tanio i jak?

Klient mówi, że chce szybko, tanio i dobrze? A może chce tylko tanio, a potem narzeka, że jest długo i […]

Czytaj całość...

Integracja mediów społecznościowych w proces zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Zintegrowana komunikacja marketingowa jest procesem planowania, realizacji oraz monitorowania wiadomości marek, które tworzą relacje z klientami. Tak jak portale społecznościowe, […]

Czytaj całość...

Jak często zmieniać wystawę sklepową?

 Jak często zmieniać wystawę sklepową?

Częstotliwość zmiany dekoracji w oknie wystawowym nie jest jednolita dlat wszystkich sklepów. Jest ona uwarunkowana wieloma czynnikami, takimi jak branża sklepu, jego wielkość, lokalizacja. Na przykład w sklepie z obuwiem lub z konfekcją dekoracja powinna być zmieniana b z nadejściem nowej partii toru, w sklepie motoryzacyjnym zaś stosunkowo rzadziej.

Przeciętnie powinno się zmieniać dekorację co 14 dni. Niedopuszczalne są rzadsze zmiany niż przynajmniej raz w sezonie. Nie należy przy tym utożsamiać pojęcia sezonu jedynie z czterema porami roku, możni bowiem wymienić jeszcze sezon turystyczno-wczasowy, sezon szkolny, gwiazdkowo-karnawałowy. Dekoracja w oknie wystawowym ma na celu skupienie uwagi klientów, zainteresowanie ich artykułami proponowanymi przez handel. Powinna więc nie tylko przypominać potrzebach sezonowych zakupów, ale również pomagać w ich realizacji, przedstawiając towary bardziej atrakcyjne, szczególnie modne i przydatne.

Spełnienie tej roli możliwe jest dopięto wtedy, gdy zmiany dekoracji następują z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do sezonu. Ma to również znaczenie przy organizacji pracy w punktach handlowych (odpowiednie przygotowanie personelu, rozmieszczenie reklamowanych artykułów) oraz pozwala klientom na dokonanie bardziej celowych i przemyślanych zakupów — bez tłoku zdenerwowania.
Z punktu widzenia reklamy handlowej należy pamiętać o dniach tradycyjnych zakupów. Należą do nich m.in. Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Dzień Nauczyciela, dni popularnych imienin itp.

Ponadto w niektórych regionach kraju istnieją lokalne tradycje, wpływające na zakupy określonych towarów, które też powinny znaleźć odzwierciedlenie w ekspozycji okna wystawowego. Dni tradycyjnych zakupów i święta okolicznościowe odnoszą się najczęściej do drobnych zakupów, – upominków – załatwianych w ostatniej chwili i dlatego wyprzedzenie ich w dekoracji może być odpowiednio krótsze.

Wiosna — to sezon szczególnie -Ważny z punktu widzenia reklamy. Podobnie jak przyroda budzi się na wiosnę do nowego życia, tak samo człowiek odczuwa bardziej w tym okresie potrzebę odmiany, przeobrażenia się. Zainteresowania klientów w ęzasie dokonywania zakupów mają charakter bardziej subiektywny, nie wynikają — tak jak np. w sezonie jesienno-zimowym — z potrzeb uzupełniania gospodarstwa domowego czy konieczności nabycia ciepłego płaszcza, ale raczej z dążenia do upodobnienia się do otaczającej przyrody w barwie, kroju, lekkości. W wyborze kierujemy się więc mniej rozsądkiem, a bardziei chęcią nawiązania do najnowszej mody.
Zarówno profil zakupów dokonywanych w okresie wiosennym, jak i sama pora roku powinny znaleźć odzwierciedlenie w bardziej dekoracyjnym charaktei^e okna wystawowego. Uwzględniając konieczność wyprzedzenia sezonu, wiosenne ekspozycje nie powinny się ukazywać później niż 15 marca. Wystawiamy wtedy przede wszystkim: wiosenne okrycia, odzież, galanterię, dziewiarstwo, bieliznę, cienkie pończochy, kapelusze, lekkie obuwie, środki kosmetyczne, farby, lakiery, pędzle i inne środki do odnawiania mieszkań, firanki, tkaniny dekoracyjne, odzież i sprzęt sportowy na wiosenne wycieczki.

Wystawy sklepowe na wiosnę powinny przyciągać wzrok przechodniów jasnymi kolorami, a więc z przewagą jasnej, ciepłej zieleni, bieli i żółci.

Lato — to sezon tu turystyczno-wczasowy, okres relaksu, urlopów podróży, morza, słońca i plaży, stąd też kolory lata — to intensywne żółcie i oranie. Liczne wyjazdy i wędrówki stwarzają konieczność wielu zakupów i to najczęściej w ostatnim momencie. Dlatego ważna jest wyrazistość i funkcjonalność ekspozycji. Wystawiamy zatem: lekką odzież, komplety plażowe, męskie wdzianka i letnie spodnie, koszule sportowe, obuwie tekstylne, sprzęt sportowy i turystyczny, kosmetyki do opalania, lodówki, wentylatory, weki do przetworów owocowych, owoce, warzywa, soki, nektary.

Przypadający pod koniec lata sezon szkolny powinien być zaakcentowany we wszystkich sklepach, które mogą zareklamować jakikolwiek arytykuł potrzebny do wyposażenia młodzieży szkolnej. Dekoracje podkreślające uroczysty charakter pierwszego dnia nauki powinny być radosne, dowcipne i kolorowe.

Sezon jesienno-zimowy rozpoczyna się już 15 września. Powrót z wakacji i wzmożone przy tym zainteresowania domem oraz podświadoma chęć robienia zapasów na zimę sprzyjają dokonywaniu rozmaitych zakupów. Sezon jesienno-zimowy związany jest z dokonywaniem kosztownych zakupów, dlatego — oprócz znaczenia reklamowego — istnieje jeszcze aspekt społeczny, który nakazuje odpowiednio wcześniejsze reklamowanie towarów, aby ułatwić klientowi dokonanie trudnej niekiedy sztuki właściwego wyboru. Wystawy w sezonie jesienno-zimowym — to głównie wystawy towarowe.
Elementy dekoracyjne powinny być stosowane oszczędnie. Wystawiamy przede wszystkim: płaszcze, jesionki, garsonki, garnitury, tkaniny płaszczowe, obuwie, dziewiarstwo, bieliznę, dywany, lampy, radia, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego.

Sezon świąteczny i karnawałowy zaczyna się właściwie już od 15 listopada. To znaczne wyprzedzenie pozwala klientom spokojnie zastanowić się nad rodzajem świątecznych prezentów oraz zaplanować budżet. Wystawa sklepowa powinna ułatwić wybór, wskazać najlepszy upominek i pod tym kątem należy głównie dobierać towary świątecznych ekspozycji. Trzeba przy tym pamiętać, że często decydujące znaczenie w wyborze danego artykułu może mieć efektowne opakowanie.

Na wystawach sklepowych wystawiamy przede wszystkim:zabawki na choinkę, słodycze, artykuły delikatesowe, książki, zabawki, galanterię, kosmetyki, ceramikę, biżuterię i artykuły o charakterze upominków, zimowy sprzęt sportowy i odzież sportową, wizytowe garnitury i suknie, odpowiednie obuwie i bieliznę.

Na wystawach świątecznych i karnawałowych, podobnie jak na I wszystkich innych, towar powinien I odgrywać decydującą rolę. Trudno I jednak wyobrazić sobie w tym sezonie wystawy, które nie zawierałyby I motywów podkreślających nastrój I zbliżających się świąt.

Podany ogólny podział roku na okresy sezonowe nie wyczerpuje wszystkich okoliczności zmuszających do zmiany dekoracji. Każdy sklep powinien mieć opracowany własny kalendarz uwzględniający



Możliwość komentowania jest wyłączona.