Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Dlaczego obecność w internecie to konieczność dla każdej firmy?

Wydaje się że posiadanie strony internetowej jest dosyć oczywiste, nawet w przypadku małych firm. Internet to bardzo bogate źródło klientów, […]

Czytaj całość...

Kilka fantastycznych rzeczy, które możesz zrobić z wizytówką biznesową na Google Moja Firma

Jeżeli jesteś właścicielem małej firmy lub lokalnego biznesu, na pewno wiesz jak ważna jest dla Ciebie widoczność w wyszukiwarce. Myśląc […]

Czytaj całość...

Czym jest PR?

PR – z tym skrótem można spotkać się bardzo często, głównie w kontekście dobrego PR, który pozwala danej osobie czy […]

Czytaj całość...

Co daje firmie audyt SEO?

Coraz więcej usług i przedsiębiorstw przenosi się do sieci. Za jej pośrednictwem pozyskuje się klientów, kontakty biznesowe oraz renomę na […]

Czytaj całość...

Reklama dużego formatu

baner-1

Reklama kojarzy nam się z najczęściej z internetem, telewizją i radiem. Tymczasem inne media, są w wielu przypadkach o wiele […]

Czytaj całość...

Video markenting vs tekst

video-marketing

Czym łatwiej jest zwrócić uwagę odbiorcy? Tekstem czy filmem? Odpowiedź jest dość oczywista, większość wybierze film. Wynika to z wielu […]

Czytaj całość...

Geolokalizacja w Google – szansa dla lokalnych przedsiębiorstw

Geolokalizacja to prezentowanie użytkownikowi w wynikach wyszukiwania Google, stron internetowych powiązanych z jego fizyczną lokalizacją ustalaną za pomocą adresu IP. […]

Czytaj całość...

Syngrapha – poznańskie inwestycje „know-how”?

Jeszcze niedawno hasło promujące Poznań brzmiało „know-how”. Choć slogan się zmienił, to niektóre rozwiązania wdrażane w stolicy wielkopolski bez wątpienia […]

Czytaj całość...

Jak długo czeka się na pieniądze z szybkiej chwilówki on-line?

24033980623_2f12499f88

Firmy udzielające pożyczek chwilówek przez internet chwalą się, że mogą przekazać pieniądze swoim klientom już w kwadrans. Gdy potrzebujesz szybkich […]

Czytaj całość...

Jak być atrakcyjnym w oczach klienta?

library-1124718__180

Rzeczywiste czytelnictwo jest trudne do zmierzenia. Biorąc pod uwagę ilość sprzedanych egzemplarzy w księgarniach stacjonarnych, nakłady w drukarniach czy ilość […]

Czytaj całość...

Tabela z porównaniem produktów — za i przeciw

Jak obrazowo i dobitnie zaprezentować różnice pomiędzy poszczególnymi produktami z oferty sklepu internetowego? Dobrym rozwiązaniem są tabele z porównaniami produktów. […]

Czytaj całość...

Ilość kontra jakość

Produkcja opakowań od dawien dawna zmierza w kierunku uzyskania efektu jak najwyższej jakości przy zaniżaniu kosztów i jednocześnie zapewniania klientom […]

Czytaj całość...

Jakie cechy powinny posiadać najlepsze sklepy internetowe?

Uruchomienie sklepu internetowego jest bardzo łatwe – zdecydowanie trudniej utrzymać go potem na powierzchni, gdyż prawie 60% e–sklepów upada zaledwie […]

Czytaj całość...

5 najważniejszych przykazań kampanii AdWords.

Bez względu na to czy stawiasz dopiero pierwsze kroki z AdWords czy może masz już na koncie prowadzenie kampanii – […]

Czytaj całość...

Jak tworzyć skuteczne rollupy?

Znane powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu, ale która jest najskuteczniejsza? Obecnie na popularności zyskują rollupy, które powoli wypierają […]

Czytaj całość...

Pożyczka na SMS, czyli szybki dostęp do gotówki

Bywa, że możliwość szybkiego i łatwego pozyskania gotówki umożliwia skorzystanie z nadarzającej się okazji lub uniknięcia kłopotów związanych z brakiem […]

Czytaj całość...

Reklama nie musi być nudna!

Promocja, czyli jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej to element  uwzględniany niemalże w każdej firmie. Bez skutecznej promocji nie jest […]

Czytaj całość...

Oszczędzanie na lokacie – mocne i słabe strony

Współcześnie banki oferują mnóstwo korzystnych dla klientów ofert, które cieszą się dużą popularnością wśród ludzi poszukujących bezpieczeństwa. Szczególnie teraz, kiedy […]

Czytaj całość...

Jak często zmieniać wystawę sklepową?

witryna sklepowa

Częstotliwość zmiany dekoracji w oknie wystawowym nie jest jednolita dlat wszystkich sklepów. Jest ona uwarunkowana wieloma czynnikami, takimi jak branża sklepu, jego wielkość, lokalizacja. Na przykład w sklepie z obuwiem lub z konfekcją dekoracja powinna być zmieniana b z nadejściem nowej partii toru, w sklepie motoryzacyjnym zaś stosunkowo rzadziej.

Przeciętnie powinno się zmieniać dekorację co 14 dni. Niedopuszczalne są rzadsze zmiany niż przynajmniej raz w sezonie. Nie należy przy tym utożsamiać pojęcia sezonu jedynie z czterema porami roku, możni bowiem wymienić jeszcze sezon turystyczno-wczasowy, sezon szkolny, gwiazdkowo-karnawałowy. Dekoracja w oknie wystawowym ma na celu skupienie uwagi klientów, zainteresowanie ich artykułami proponowanymi przez handel. Powinna więc nie tylko przypominać potrzebach sezonowych zakupów, ale również pomagać w ich realizacji, przedstawiając towary bardziej atrakcyjne, szczególnie modne i przydatne.

Spełnienie tej roli możliwe jest dopięto wtedy, gdy zmiany dekoracji następują z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do sezonu. Ma to również znaczenie przy organizacji pracy w punktach handlowych (odpowiednie przygotowanie personelu, rozmieszczenie reklamowanych artykułów) oraz pozwala klientom na dokonanie bardziej celowych i przemyślanych zakupów — bez tłoku zdenerwowania.
Z punktu widzenia reklamy handlowej należy pamiętać o dniach tradycyjnych zakupów. Należą do nich m.in. Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Dzień Nauczyciela, dni popularnych imienin itp.

Ponadto w niektórych regionach kraju istnieją lokalne tradycje, wpływające na zakupy określonych towarów, które też powinny znaleźć odzwierciedlenie w ekspozycji okna wystawowego. Dni tradycyjnych zakupów i święta okolicznościowe odnoszą się najczęściej do drobnych zakupów, – upominków – załatwianych w ostatniej chwili i dlatego wyprzedzenie ich w dekoracji może być odpowiednio krótsze.

Wiosna — to sezon szczególnie -Ważny z punktu widzenia reklamy. Podobnie jak przyroda budzi się na wiosnę do nowego życia, tak samo człowiek odczuwa bardziej w tym okresie potrzebę odmiany, przeobrażenia się. Zainteresowania klientów w ęzasie dokonywania zakupów mają charakter bardziej subiektywny, nie wynikają — tak jak np. w sezonie jesienno-zimowym — z potrzeb uzupełniania gospodarstwa domowego czy konieczności nabycia ciepłego płaszcza, ale raczej z dążenia do upodobnienia się do otaczającej przyrody w barwie, kroju, lekkości. W wyborze kierujemy się więc mniej rozsądkiem, a bardziei chęcią nawiązania do najnowszej mody.
Zarówno profil zakupów dokonywanych w okresie wiosennym, jak i sama pora roku powinny znaleźć odzwierciedlenie w bardziej dekoracyjnym charaktei^e okna wystawowego. Uwzględniając konieczność wyprzedzenia sezonu, wiosenne ekspozycje nie powinny się ukazywać później niż 15 marca. Wystawiamy wtedy przede wszystkim: wiosenne okrycia, odzież, galanterię, dziewiarstwo, bieliznę, cienkie pończochy, kapelusze, lekkie obuwie, środki kosmetyczne, farby, lakiery, pędzle i inne środki do odnawiania mieszkań, firanki, tkaniny dekoracyjne, odzież i sprzęt sportowy na wiosenne wycieczki.

Wystawy sklepowe na wiosnę powinny przyciągać wzrok przechodniów jasnymi kolorami, a więc z przewagą jasnej, ciepłej zieleni, bieli i żółci.

Lato — to sezon tu turystyczno-wczasowy, okres relaksu, urlopów podróży, morza, słońca i plaży, stąd też kolory lata — to intensywne żółcie i oranie. Liczne wyjazdy i wędrówki stwarzają konieczność wielu zakupów i to najczęściej w ostatnim momencie. Dlatego ważna jest wyrazistość i funkcjonalność ekspozycji. Wystawiamy zatem: lekką odzież, komplety plażowe, męskie wdzianka i letnie spodnie, koszule sportowe, obuwie tekstylne, sprzęt sportowy i turystyczny, kosmetyki do opalania, lodówki, wentylatory, weki do przetworów owocowych, owoce, warzywa, soki, nektary.

Przypadający pod koniec lata sezon szkolny powinien być zaakcentowany we wszystkich sklepach, które mogą zareklamować jakikolwiek arytykuł potrzebny do wyposażenia młodzieży szkolnej. Dekoracje podkreślające uroczysty charakter pierwszego dnia nauki powinny być radosne, dowcipne i kolorowe.

Sezon jesienno-zimowy rozpoczyna się już 15 września. Powrót z wakacji i wzmożone przy tym zainteresowania domem oraz podświadoma chęć robienia zapasów na zimę sprzyjają dokonywaniu rozmaitych zakupów. Sezon jesienno-zimowy związany jest z dokonywaniem kosztownych zakupów, dlatego — oprócz znaczenia reklamowego — istnieje jeszcze aspekt społeczny, który nakazuje odpowiednio wcześniejsze reklamowanie towarów, aby ułatwić klientowi dokonanie trudnej niekiedy sztuki właściwego wyboru. Wystawy w sezonie jesienno-zimowym — to głównie wystawy towarowe.
Elementy dekoracyjne powinny być stosowane oszczędnie. Wystawiamy przede wszystkim: płaszcze, jesionki, garsonki, garnitury, tkaniny płaszczowe, obuwie, dziewiarstwo, bieliznę, dywany, lampy, radia, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego.

Sezon świąteczny i karnawałowy zaczyna się właściwie już od 15 listopada. To znaczne wyprzedzenie pozwala klientom spokojnie zastanowić się nad rodzajem świątecznych prezentów oraz zaplanować budżet. Wystawa sklepowa powinna ułatwić wybór, wskazać najlepszy upominek i pod tym kątem należy głównie dobierać towary świątecznych ekspozycji. Trzeba przy tym pamiętać, że często decydujące znaczenie w wyborze danego artykułu może mieć efektowne opakowanie.

Na wystawach sklepowych wystawiamy przede wszystkim:zabawki na choinkę, słodycze, artykuły delikatesowe, książki, zabawki, galanterię, kosmetyki, ceramikę, biżuterię i artykuły o charakterze upominków, zimowy sprzęt sportowy i odzież sportową, wizytowe garnitury i suknie, odpowiednie obuwie i bieliznę.

Na wystawach świątecznych i karnawałowych, podobnie jak na I wszystkich innych, towar powinien I odgrywać decydującą rolę. Trudno I jednak wyobrazić sobie w tym sezonie wystawy, które nie zawierałyby I motywów podkreślających nastrój I zbliżających się świąt.

Podany ogólny podział roku na okresy sezonowe nie wyczerpuje wszystkich okoliczności zmuszających do zmiany dekoracji. Każdy sklep powinien mieć opracowany własny kalendarz uwzględniający



Możliwość komentowania jest wyłączona.

404