Kilka fantastycznych rzeczy, które możesz zrobić z wizytówką biznesową na Google Moja Firma

wizytowka-google
Jeżeli jesteś właścicielem małej firmy lub lokalnego biznesu, na pewno wiesz jak ważna jest dla Ciebie widoczność w wyszukiwarce.

Myśląc o marketingu w wyszukiwarce dla lokalnej firmy, jedną z głównych rzeczy jaką musisz zrobić jest właściwa konfiguracja oraz optymalizacja Twojej wizytówki na Google Moja Firma.

Na tym etapie zaczynają się schody – co możesz zrobić, aby profil na Google My Business był lepiej widoczny oraz przyciągał użytkowników i zachęcał ich do kontaktu? Oczywiście pierwsze co nasuwa się na myśl to uzupełnienie swojego profilu na tzw. 100%. Wybranie odpowiedniej kategorii, dodanie opisu firmy (nie zapominając wstawieniu odnośnika do Twojej strony) – i na tym większość biznesów kończy uzupełnianie GMB

Jednak, co jeszcze można zrobić z GMB o czym nikt wprost nie informuje?

Sporządziliśmy listę 3 ciekawych rzeczy, które możesz zrobić ze swoim profilem Google Moja Firma osiągając tym samym lepszą widoczność oraz zwiększając zaangażowanie użytkowników.

1. Dodaj zdjęcia z wewnątrz oraz z zewnątrz Twojej firmy

Czy wiesz, że firmy pokazywane online, które posiadają więcej niż 2 zdjęcia, są odbierane jako bardziej zaufane oraz otrzymują 35% kliknięć więcej?

Dodanie odpowiednich zdjęć firmy w Twoim profilu na Google Moja Firma jest tak oczywiste jak posiadanie przez Ciebie strony internetowej. Nic tak nie wpływa na wizerunek firmy oraz możliwość zauważenia jej w wynikach wyszukiwania niż zdjęcia w GMB. Niestety, wiele firm nie dostrzega jak duże znaczenia ma tak prosty zabieg jakim jest przesłanie zdjęć do wizytówki.

Wizytówka na Google Moja Firma pozwala dodawać różne rodzaje zdjęć do wpisu o firmie.

Oto niektóre z tych obrazów, które możesz dodać:

Zdjęcie profilowe

Twoje zdjęcie w profilu jest czymś, co ma na celu pomóc ludziom rozpoznać swoją firmę w Google. Możesz wybrać obrazek, który najlepiej określa Twoją działalność, która ma wymiar 250 x 250 pikseli. Przeważnie jest to logo firmy.

Zdjęcie na okładce

Zdjęcie na okładce będzie również wyświetlane na stronie Google+ i musi być czymś, co zaprezentuje czym zajmuje się Twoja firma. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem restauracji, możesz użyć zdjęcia swojej sali, jadalni bądź kuchni. Najlepszym wymiarem grafiki przygotowanej na obraz okładki jest 2120 x 1192 pikseli.

Preferowane zdjęcie

Tutaj możesz wybrać preferowane zdjęcie, które będzie wyświetlane obok nazwy firmy w wyszukiwarce Google i Google Maps.

Oprócz tego, możesz także dodać dodatkowe obrazy, które będą dedykowane dla Twojego biznesu.

Pamiętaj – te zdjęcia służą do wyróżnienia oraz pokazania najlepszych cech Twojej działalności, a dodatkowo będą się pokazywać w wynikach wyszukiwania przy nazwie Twojej firmy. Oto, co możesz dodać:

Zdjęcia z zewnątrz

Te zdjęcia pomogą klientom rozpoznać Twoją firmę / sklep z dowolnego kierunku. Aby w pełni wykorzystać siłę zewnętrznych zdjęć w GMB, spróbuj przesłać zdjęcia z każdego kierunku, w którym klienci mogą zbliżyć się do siedziby Twojej firmy.

Zdjęcia z wewnątrz

Dzięki zdjęciom z wewnątrz, klienci mogą poczuć atmosferę jaka panuje w Twojej firmie i poznać ją nieco lepiej. Dodaj zdjęcia, które pokazują charakter Twojej działalności.

Zdjęcia produktów

Są to zdjęcia dające klientom lepsze zrozumienie towarów i usług, które oferujesz. Dodaj zdjęcia przedmiotów bądź usług, które są najbardziej popularne w Twojej firmie.

Zdjęcia podczas pracy

Te zdjęcia pomogą klientom zidentyfikować rodzaj pracy, który oferujesz. W pewnych przypadkach trafią tu podobne zdjęcia jak w przypadku zdjęć produktów. Możesz dołączyć zdjęcia swojego zespołu oferującego usługi Klientom, bądź przygotowujących konkretne produkty.

Zdjęcia zespołu

Zdjęcia zespołu pokażą bardziej osobistą stronę Twojej firmy i powinny przedstawiać profesjonalne zdjęcia zespołu pracowników wszystkich szczebli w Twojej działalności.

Food & Drinks / Common Areas

Jeśli jesteś właścicielem restauracji, baru, motelu lub spa można również pokazać zdjęcia, które prezentują usługi specjalistyczne, które oferujesz. Na przykład, zarządzając barem możesz pokazać zdjęcia ze swoimi autorskimi drinkami. Ponadto, można dołączyć obrazy wspólnych obszarów i pomieszczeń w celu przyciągnięcia klientów, którzy podróżują.

2. Zatrudnij zaufanego fotografa Google, aby wykonał zdjęcia Twojej firmy

Zdjęcia biznesowe w serwisie Mapy Google umożliwiają firmom pokazanie swojego wnętrza za pomocą technologii 360 – czyli tzw. spaceru wirtualnego. Dzięki temu, potencjalni klienci będą się mogli poruszać po Twojej działalności siedząc przy komputerze. Prawda, że teraz wyglądasz bardziej profesjonalnie?

Aktywnie reaguj na opinie na Twojej wizytówce GMB – zarówno pozytywne jak i negatywne

Czy wiesz, że prawie 88% klientów czyta opinie przed dokonaniem zakupu? Nie ma znaczenia, czy jest to dobra ocena, czy zła ocena, reagując i odpowiadając na nie tworzymy zaufanie, a nasza transparentność wpływa tylko na naszą korzyść.

Istnieje wiele dodatkowych powodów do zainteresowania się opiniami w Google – są to swego rodzaju referencje, które można później użyć do zaprezentowania swojej firmy. Opinie w Google Moja Firma stanowią również jeden z sygnałów rankujących w wynikach wyszukiwania Google – lepiej o nie zadbać.

Źródło: Quality Factor – Agencja Interaktywna