Podstawowa forma reklamy internetowej, czyli niedoceniane internetowe bannery reklamowe

bannery-internetowe-i-Banner-Blindness
Internet się poszerza, każdego dnia jego zasięg bezpośrednio dotyka kolejne gospodarstwa czy siedziby przedsiębiorstw. Rozwój ten sprzyja rozwoju kreacji, które w coraz intensywniejszy i kreatywniejszy sposób zwiększają świadomość marki i stymulują podwyższenie lojalności klientów.

Wiadomo nie od dziś, że dotarcie do klientów utrudniane jest przez szereg czynników zewnętrznych, na które nie mamy wpływu, a także szereg czynników wytworzonych, które spowodowane są „natręctwem reklamowym” i ogólną niechęcią do odbioru reklam w mediach i w Internecie.

Banner blindness

W przypadku naszego tematu, różnych bannerów reklamowych w internecie,mamy do czynienia z nową „chorobą” zwaną banner blindness. Polega ona na, jak samo tłumaczenie podpowiada nam, niewidzeniu bannerów.

Ludzie poszukujący wartościowych informacji zwyczajnie odrzucają reklamy, nie zwracają na nie uwagi, a co najciekawsze nie rejestrują ich. Nie mówimy tutaj o popularnych dodatkach do przeglądarek, które blokują reklamy, bannery, reklamy flashowe czy wyskakujące reklamy.

Ludzie nie widzą reklam i nie chcą ich widzieć, co zrobić?

Mówimy tu o zupełnie nowym zjawisku, które pozwala uodparniać się ludziom na pojawiające się reklamy. Owa odporność jest wyjątkowo niekorzystna w przypadku reklam graficznych, bo o ile reklama kontekstowa ma się nieźle, a dodatkowo w Internecie jedynie skanujemy w poszukiwaniu słów kluczowych w tekście, to w przypadku bannerów kompletnie odłączamy je od rejestracji czy blokujemy zczytywanie.

Aby temu zapobiec i jednak dotrzeć do klientów poprzez reklamę banerową w internecie, zmuszeni jesteśmy do wykrzesania nie lada kreatywności.

Ponieważ popularne i zwyczajne skaczące obrazki nie przykuwają uwagi potencjalnych klientów musimy zmienić nasze podejście do tego typu reklamy i zaostrzyć rygor związany z metodyką przekazu.

Podział bannerów nadal istnieje

Nadal rozdzielamy bannery na statyczne i dynamiczne i nadal oba typy mogą przynościć olbrzymie korzyści.

Zwykły plik gif lub jpg z dobrym bannerem nadal działa na świadomość i podświadomość naszego klienta i przynosi pośrednio zyski.
W czym tkwi owa magia działania?

Gramy w bannery

Jeżeli zdecydujesz się na banner dynamiczny, warto rozważyć grę jako reklamę. Proste efekty w stylu labiryntu, tetrisa czy czołgów mogą przyciągnąć uwagę klienta.

Wypuszczenie owej gry w technologii flash związanej bezpośrednio z marką, jej produktami i usługami czy ogólną filozofią jest z pewnością dobrym pomysłem.

Rozwiń swój banner

Zmuś użytkownika do stania się potencjalnym klientem. Zachęć dziwną treścią tak by po najechaniu kursorem myszki pojawiła się treść właściwa.

Początkowo wykonaj niepozorną treść, nie kierunkującą bezpośrednio na produkt czy usługę w formie reklamowego obwieszczenia, ot zacznij od pytania jak się dziś czujesz? Przepraszam, ma Pan zegarek? Następnie dostarcz resztę informacji, obróć reklamę w żart sytuacyjny, to zawsze działa.

Wydrukować też warto

Zadbaj o to żeby podczas drukowania strony z ulubionym lub ciekawym artykułem Twój banner miał szansę zostać wydrukowanym. Jeśli jest dynamiczny to zaopatrz go w alternatywną wersję statyczną, przyda się także dal tych co blokują reklamy flash.

Ale to nie koniec, zadbaj o to by Twój banner był kuponem promocyjnym, rabatowym lub nawet mapą dojazdu, taki element klient będzie chciał wydrukować i zachować by skorzystać z niecodziennej okazji.

Streaming i jeszcze raz streaming

Możesz dodać krótki film i zaprosić klienta sam na sam. To nowoczesna metoda dotarcia i nie do końca została jeszcze wykorzystana, a co za tym idzie nie można zaobserwować dedykowanego przesytu.

Pamiętasz reklamy apple z rozwalającymi portal reklamami video? Nie obce Ci są reklamy z osobnikami stukającymi w Twój ekran od środka? Masz tylko parę sekund uwagi potencjalnego użytkownika, wykorzystaj to właściwie i zwróć na siebie uwagę, chociaż na te parę sekund, może się okazać, że będą one kluczowe.

Wydaj więcej, zyskaj więcej

Produkcja bannerów może być tania, a tak naprawdę właściwa produkcja nie będzie tania, będzie droższa ale im więcej na nią wydasz tym większe szanse, że zadziała. Tak zadziała, a nie przyniesie większy efekt.

Wydając niewielką sumę pieniędzy i tworząc nisko budgetowy banner reklamowy może się okazać, że w ogóle nikt go nie zauważy, czyli wyrzucisz pieniądze w błoto.

Jeśli zakupisz profesjonalną kreację w technologiach Flash, Shockwave, Java, VRML czy zakupisz lub zlecisz wykonanie prostej gry, zapłacisz nieco więcej w ekstremalnych sytuacjach dużo, dużo więcej ale taka reklama zadziała.

Dobrych bannerów jest i było do tej pory niewiele, jest sporo miejsca na porządne i efektywne kampanie bannerowe. Wydaj więcej, a zyskasz więcej.