Reklama dużego formatu

Reklama kojarzy nam się z najczęściej z internetem, telewizją i radiem. Tymczasem inne media, są w wielu przypadkach o wiele bardziej skuteczne.

Lokalny biznes także potrzebuje reklamy, ale specyficznej, prowadzonej na ograniczonym obszarze. Można do tego wykorzystywać lokalne media (radio, telewizję, gazety) i lokalne firmy tak właśnie postępują. Reklama ograniczona do lokalnej społeczności jest tańsza i bardziej skuteczna. Przedsiębiorcy działający na lokalnym rynku nie zaniedbują innych form reklamy. Jedna z takich form jest reklama wielkoformatowa.

reklamanapojazdach-6

Najlepszym przykładem reklamy wielkoformatowej są tzw. banery reklamowe wieszane na budynkach. Spotkać je można zwykle na ścianach budynków, które nie maja okien i mogą wtedy przybierać rozmiary kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Jeżeli baner wykonany jest z siatki mesh, wówczas przepuszcza światło i powietrze, więc można wieszać go na powierzchniach przeszklonych. Skuteczność takich banerów jest duża, zwłaszcza jeśli obok budynku przechodzi lub przejeżdża dużo ludzi w ciągu dnia. Baner umieszczony w ruchliwym miejscu dociera do większej liczby potencjalnych klientów niż reklama radiowa. Banery można również umieszczać na wolno stojących konstrukcjach. Korzyści są takie, że baner może być dwustronny, a miejsce ustawienia zapewniać większą liczbę oglądających. Koszt takiej reklamy na własnym budynku lub terenie to jednorazowy zakup i montaż (przykłady – www.prosper24.pl/druk-na-banerach).

reklamanapojazdach-5

Reklama w dużym formacie to nie tylko wielkie powierzchnie banerów wieszanych na budynkach. Bardzo popularne są wydruki na folii samoprzylepnej, która ma wszechstronne zastosowanie. Do celów reklamowych stosuje się kilka rodzajów folii samoprzylepnej, a najbardziej spektakularne zastosowanie to reklama na samochodach. Chyba każdy widział pięknie oklejone samochody lokalnych firm (galeria – www.prosper24.pl/druk-na-foliach). Najważniejsze to nie przesadzić, ponieważ w reklamie najważniejszy jest przekaz. Przejeżdżający samochód jest widoczny przez krótki czas, więc istotna treść reklamy musi być widoczna od razu. Samochód lokalnej firmy poruszający się codziennie po obszarze działania firmy, to bardzo dobra reklama. W tym przypadku również koszt reklamy to zaprojektowanie, wydruk i naklejenie reklamy na firmowy samochód.

Reklama drukowana w dużym formacie jest tak skuteczna, że nadal korzystają z niej firmy ogólnopolskie, a nawet ponadnarodowe. Doceniły one skuteczność i stosunkowo niskie koszty.