Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Projektowanie logo i działania marketingowe

Każda osoba prowadząca firmę pragnie, aby jej działania marketingowe były owocne i generowały stały napływ nowych klientów. Nie jest to […]

Czytaj całość...

Dlaczego warto robić zakupy przez Internet?

Żyjemy w czasach, w których trudno byłoby sobie nawet wyobrazić życie bez możliwości, jakie daje sieć internetowa. Prawda jest taka, […]

Czytaj całość...

Pendrive z logo firmy może być korzystny w marketingu!

Pendrive z nadrukiem jest obecnie jednym z najczęściej produkowanych gadżetów reklamowych. Nie można się temu dziwić, gdyż jest to gadżet […]

Czytaj całość...

najmodniejsze gadżety reklamowe

Czasy, w których jedynym gadżetem reklamowym firmy były długopisy czy smycze, powoli odchodzą w zapomnienie. Teraz, by wyróżnić się wśród […]

Czytaj całość...

Nowoczesne rozwiązania dla firm z branży zdrowia i urody

usprawnić funkcjonowanie swojego salonu urody i lepiej zarządzać czasem? Szukasz sposobu na to, aby odwiedzało go więcej klientów? Warto spróbować […]

Czytaj całość...

Agencja marketingowa, która lepsza?

Często zastanawiamy się jak ulokować zarobione przez nas pieniądze. Szukamy informacji które pozwolą nam w sposób bezpieczny, kompetentny i przed […]

Czytaj całość...

Pytania do agencji kreatywnej, marketingowej, cyfrowej – 10 najważniejszych

Zanim przedsiębiorca przystąpi do tworzenia od podstaw serwisu firmowego lub nawet przy redesignie dotychczasowego, musi wybrać ofertę agencji, która okaże […]

Czytaj całość...

Dlaczego tworzenie wartościowych treści kierujących do własnej strony ma duże znaczenie?

Każdy z nas na chwilę obecną posługuje się zarówno komputerem jak też internetem. Zanim zdecydujemy się skorzystać z usług danej […]

Czytaj całość...

Dlaczego warto korzystać z opcji Zakupy Google do promocji sklepów internetowych?

Reklama w Google AdWords to doskonała forma promocji sklepów internetowych, często rekomendowana jako jedna z najskuteczniejszych metod wsparcia sprzedaży on-line. […]

Czytaj całość...

Sklep internetowy – kiedy potrzebne są modyfikacje?

Czy posiadając sklep internetowy, zastanawiasz się nad tym, czy jego wizualna oprawa odpowiada aktualnym trendom? Może brzmi to dość snobistycznie, […]

Czytaj całość...

20 Trendów Internetowych na 2015 rok

Do czego doprowadzi nas webdesign & webdevelopment w 2015 roku? Jak co roku próbujemy wróżyć z fusów w tematyce trendów […]

Czytaj całość...

Produkt czy Usługa ?

W odniesieniu do Affiliacji jest to o tyle skomplikowany pełen „szarości” dylemat jak istota tego rodzaju aktywności w internecie. Rozważając […]

Czytaj całość...

Lampa dla zapracowanych

Zabiegani przedsiębiorcy, właściciele firm, pracownicy korporacji, urządów, i małych firm, freelancerzy. Wszystkie te grupy łączy jedna cecha – codziennie stawiają […]

Czytaj całość...

Jak założyć własny sklep internetowy z Selly?

Jeżeli rozpoczynasz własną działalność handlową w Internecie, powinieneś zadbać o kilka, niezwykle ważnych elementów. Zakładanie własnego sklepu internetowego nie należy […]

Czytaj całość...

E-klienci mają coraz większe wymagania

Konkurencja wśród sklepów internetowych jest bardzo duża. Zanim zdecydujemy się podjąć taką działalność, warto przeanalizować najnowsze badania dotyczące zachowań klientów […]

Czytaj całość...

Popularne i skuteczne rodzaje produktów reklamowych

Jak wygląda promocja firmy w obecnych czasach? Marketing internetowy przede wszystkim. Poza tym stawia się również na reklamę w innych […]

Czytaj całość...

Dlaczego kontent powinien być elementem dobrej strategii SEO

Praktyka upychania słów kluczowych w tekście nie daje już tak dobrych efektów jak kilka lat temu. Teraz w dobrze przygotowanej […]

Czytaj całość...

Wady zakupów w sieci

Niestety nie ma rzeczy doskonałych. Z tego względu zakupy w internecie posiadają kilka negatywnych aspektów. Na pewno dla wielu najważniejsze […]

Czytaj całość...

Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

wnetrze sklepu

Małe i średnie sklepy powinny w ekspozycji wnętrza posługiwać się jedynie towarem i sprzętem pomocniczym. Duże magazyny mogą sobie pozwolić — ze względu na przestrzeń — na tworzenie kompozycji o charakterze reklamowo-dekoracyjnym, często nie związanych nawet bezpośrednio z towarem. Powinno to jednak stanowić tylko dodatek do ekspozycji towarowej, która bardziej niż na wystawie musi być elementem dominującym we wnętrzu.

Przy rozmieszczaniu towarów w sklepie należy kierować się albo doborem towarów według układu zapewniającego sąsiedztwo towarów komplementarnych (uzupełniających), albo doborem pod względem asortymentu. W pierwszym wypadku należy grupować te towary, które najczęściej są łącznie użytkowane lub konsumowane (np. narty, sanki, łyżwy, kurtki, ciepłe spodnie, szaliki), w drugim zaś, jeżeli dobieramy towary pod względem grup asortymentowych, musimy je podzielić na działy i według nich rozmieszczać, np. w sklepie spożywczym —- pieczywo, nabiał, makarony, mąki, kasze, dżemy, słodycze, wędliny. Przy decydowaniu o kolejności ułożenia poszczególnych grup towarów powinno się uwzględniać częstotliwość dokonywanych zakupów danego artykułu (częściej kupowane bliżej) oraz wagę i objętość (najcięższe i największe przy wyjściu, aby nie chodzić z nimi po całym sklepie).

Po dokonaniu zasadniczego podziału towarów można je układać w grupach, stosując zasady harmonii kompozycji i zestawień kolorystycznych, a więc uwzględniając kształt, kolor, wielkość artykułów.

Nie należy jednak tworzyć wyszukanych kompozycji, ale układać towar równo na sprzętach pomocniczych po prostu wypełniać te sprzęty towarem. Układanie artykułów w gwiazdki, sześcianki, piramidki jest niecelowe. Widok takiego idealnego stosu sprawia, że klienci omijają go, bojąc się zepsuć symetrię ułożonych towarów. Obawa ta wynika z przekonania, że wyjęcie jednego elementu spowoduje zawalenie się całej konstrukcji. Idealne ułożenie jąkiegoś artykułu, np. w piramidkę, bez śladu naruszenia może również sugerować, że produkt ten nie cieszy się uznaniem nabywców. Często ułożony zestaw towarów specjalnie napoczyna się, sugerując powodzenie eksponowanego artykułu.

Grupowanie towarów w sklepach branży włókienniczej i odzieżowej należy przeprowadzać według rodzajów i fasonów, a potem gatunków, kolorów i rozmiarów. W związku z tym w sklepie włókienniczym powinny znajdować się oddzielne stoiska dla wełen, jedwabi, kreto- nów, flaneli itp. W każdym z tych stoisk materiały powinny być poukładane według gatunków, np. rapaporty, flanele, tropiki itp., a te z kolei według kolorów i odcieni. Najlepiej układać każdy kolor walorowo, tzn. od najjaśniejszego do najciemniejszego.

We wszystkich sklepach, a szczególnie w sklepach spożywczych, ogromną rolę odgrywa czystość. Poza zrozumiałymi względami sanitarno-higienicznymi sklep zaopatrujący klientów w artykuły konsumpcyjne musi być utrzymany we wzorowym porządku również ze względów reklamowych. Klient najchętniej kupuje w sklepie czystym. Należy więc w równym stopniu dbać o estetykę wnętrza sklepu, jak i o utrzymanie go w nienagannej czystości. Stałe opakowania towarów (puszki konserwowe, słoiki, paczki, butelki, pudełka) nie mogą być zakurzone, zanieczyszczone ani też uszkodzone. Dużo uwagi należy poświęcić starannemu pakowaniu artykułów. Klient, który otrzymał towar prawidłowo i efektownie zapakowany, chętnie będzie korzystał z usługi danego sklepu przy najbliższej okazji.

Podobnie jak na wystawie, również we wnętrzu sklepu obowiązuje zasada umieszczania wywieszek z cenami przy każdym artykule. Wywieszki cenowe spełniają rolę wybitnie użytkową, dlatego też muszą być czytelne i proste. Ich wielkość powinna zależeć od rodzaju towaru, który objaśniają — wywieszka cenowa przy biżuterii, kosmetykach powinna być mała, wywieszka przy maszynie do szycia lub lodówce znacznie większa. Wywieszkom cenowym należy nadawać najprostsze formy geometryczne (prostokąt), których kształt i wielkość pozwala na umieszczenie na nich odpowiednio dużych cyfr i napisu informacyjnego. Stosowanie jakichkolwiek ozdób jest w tym wypadku zupełnie nie uzasadnione.

Ze względu na większą przestrzeń wnętrza sklepu niż wystawy możliwe jest, a nawet pożądane, przekazywanie klientom dodatkowych informacji również w formie wywieszek. Wywieszki takie mają bardziej reklamowy charakter, stosuje się w nich bowiem oprócz czytelnego tekstu również pewne podkreślenia w formie znaków graficznych i kolorom.

Większe przedsiębiorstwa handlowe wyposażają swe sklepy w wywieszki firmowe, na których znajduje się albo jakiś znak przedsiębiorstwa, albo jakiś motyw dekoracyjny. W wyjątkowych wypadkach, gdy chodzi o zareklamowanie jakiegoś nowego artykułu, umieszcza się go wraz z większą od pozostałych wywieszką informacyjną w centralnym punkcie stoiska.
Wnętrza dużych sklepów są znakomitym miejscem do stosowania oferty słuchowej. Krótkie teksty informacyjne przyczyniają się do polepszenia atmosferty zakupów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.