Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Konferencja po godzinach – 5 pomysłów na integrację uczestników konferencji

Nie od dziś wiadomo, że rozmowy, spotkania i wspólne spędzanie czasu z inspirującymi ludźmi niezwykle poszerzają horyzonty – także te […]

Czytaj całość...

Dlaczego obecność w internecie to konieczność dla każdej firmy?

Wydaje się że posiadanie strony internetowej jest dosyć oczywiste, nawet w przypadku małych firm. Internet to bardzo bogate źródło klientów, […]

Czytaj całość...

Kilka fantastycznych rzeczy, które możesz zrobić z wizytówką biznesową na Google Moja Firma

Jeżeli jesteś właścicielem małej firmy lub lokalnego biznesu, na pewno wiesz jak ważna jest dla Ciebie widoczność w wyszukiwarce. Myśląc […]

Czytaj całość...

Czym jest PR?

PR – z tym skrótem można spotkać się bardzo często, głównie w kontekście dobrego PR, który pozwala danej osobie czy […]

Czytaj całość...

Co daje firmie audyt SEO?

Coraz więcej usług i przedsiębiorstw przenosi się do sieci. Za jej pośrednictwem pozyskuje się klientów, kontakty biznesowe oraz renomę na […]

Czytaj całość...

Reklama dużego formatu

baner-1

Reklama kojarzy nam się z najczęściej z internetem, telewizją i radiem. Tymczasem inne media, są w wielu przypadkach o wiele […]

Czytaj całość...

Video markenting vs tekst

video-marketing

Czym łatwiej jest zwrócić uwagę odbiorcy? Tekstem czy filmem? Odpowiedź jest dość oczywista, większość wybierze film. Wynika to z wielu […]

Czytaj całość...

Geolokalizacja w Google – szansa dla lokalnych przedsiębiorstw

Geolokalizacja to prezentowanie użytkownikowi w wynikach wyszukiwania Google, stron internetowych powiązanych z jego fizyczną lokalizacją ustalaną za pomocą adresu IP. […]

Czytaj całość...

Syngrapha – poznańskie inwestycje „know-how”?

Jeszcze niedawno hasło promujące Poznań brzmiało „know-how”. Choć slogan się zmienił, to niektóre rozwiązania wdrażane w stolicy wielkopolski bez wątpienia […]

Czytaj całość...

Jak długo czeka się na pieniądze z szybkiej chwilówki on-line?

24033980623_2f12499f88

Firmy udzielające pożyczek chwilówek przez internet chwalą się, że mogą przekazać pieniądze swoim klientom już w kwadrans. Gdy potrzebujesz szybkich […]

Czytaj całość...

Jak być atrakcyjnym w oczach klienta?

library-1124718__180

Rzeczywiste czytelnictwo jest trudne do zmierzenia. Biorąc pod uwagę ilość sprzedanych egzemplarzy w księgarniach stacjonarnych, nakłady w drukarniach czy ilość […]

Czytaj całość...

Tabela z porównaniem produktów — za i przeciw

Jak obrazowo i dobitnie zaprezentować różnice pomiędzy poszczególnymi produktami z oferty sklepu internetowego? Dobrym rozwiązaniem są tabele z porównaniami produktów. […]

Czytaj całość...

Ilość kontra jakość

Produkcja opakowań od dawien dawna zmierza w kierunku uzyskania efektu jak najwyższej jakości przy zaniżaniu kosztów i jednocześnie zapewniania klientom […]

Czytaj całość...

Jakie cechy powinny posiadać najlepsze sklepy internetowe?

Uruchomienie sklepu internetowego jest bardzo łatwe – zdecydowanie trudniej utrzymać go potem na powierzchni, gdyż prawie 60% e–sklepów upada zaledwie […]

Czytaj całość...

5 najważniejszych przykazań kampanii AdWords.

Bez względu na to czy stawiasz dopiero pierwsze kroki z AdWords czy może masz już na koncie prowadzenie kampanii – […]

Czytaj całość...

Jak tworzyć skuteczne rollupy?

Znane powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu, ale która jest najskuteczniejsza? Obecnie na popularności zyskują rollupy, które powoli wypierają […]

Czytaj całość...

Pożyczka na SMS, czyli szybki dostęp do gotówki

Bywa, że możliwość szybkiego i łatwego pozyskania gotówki umożliwia skorzystanie z nadarzającej się okazji lub uniknięcia kłopotów związanych z brakiem […]

Czytaj całość...

Reklama nie musi być nudna!

Promocja, czyli jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej to element  uwzględniany niemalże w każdej firmie. Bez skutecznej promocji nie jest […]

Czytaj całość...

Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

wnetrze sklepu

Małe i średnie sklepy powinny w ekspozycji wnętrza posługiwać się jedynie towarem i sprzętem pomocniczym. Duże magazyny mogą sobie pozwolić — ze względu na przestrzeń — na tworzenie kompozycji o charakterze reklamowo-dekoracyjnym, często nie związanych nawet bezpośrednio z towarem. Powinno to jednak stanowić tylko dodatek do ekspozycji towarowej, która bardziej niż na wystawie musi być elementem dominującym we wnętrzu.

Przy rozmieszczaniu towarów w sklepie należy kierować się albo doborem towarów według układu zapewniającego sąsiedztwo towarów komplementarnych (uzupełniających), albo doborem pod względem asortymentu. W pierwszym wypadku należy grupować te towary, które najczęściej są łącznie użytkowane lub konsumowane (np. narty, sanki, łyżwy, kurtki, ciepłe spodnie, szaliki), w drugim zaś, jeżeli dobieramy towary pod względem grup asortymentowych, musimy je podzielić na działy i według nich rozmieszczać, np. w sklepie spożywczym —- pieczywo, nabiał, makarony, mąki, kasze, dżemy, słodycze, wędliny. Przy decydowaniu o kolejności ułożenia poszczególnych grup towarów powinno się uwzględniać częstotliwość dokonywanych zakupów danego artykułu (częściej kupowane bliżej) oraz wagę i objętość (najcięższe i największe przy wyjściu, aby nie chodzić z nimi po całym sklepie).

Po dokonaniu zasadniczego podziału towarów można je układać w grupach, stosując zasady harmonii kompozycji i zestawień kolorystycznych, a więc uwzględniając kształt, kolor, wielkość artykułów.

Nie należy jednak tworzyć wyszukanych kompozycji, ale układać towar równo na sprzętach pomocniczych po prostu wypełniać te sprzęty towarem. Układanie artykułów w gwiazdki, sześcianki, piramidki jest niecelowe. Widok takiego idealnego stosu sprawia, że klienci omijają go, bojąc się zepsuć symetrię ułożonych towarów. Obawa ta wynika z przekonania, że wyjęcie jednego elementu spowoduje zawalenie się całej konstrukcji. Idealne ułożenie jąkiegoś artykułu, np. w piramidkę, bez śladu naruszenia może również sugerować, że produkt ten nie cieszy się uznaniem nabywców. Często ułożony zestaw towarów specjalnie napoczyna się, sugerując powodzenie eksponowanego artykułu.

Grupowanie towarów w sklepach branży włókienniczej i odzieżowej należy przeprowadzać według rodzajów i fasonów, a potem gatunków, kolorów i rozmiarów. W związku z tym w sklepie włókienniczym powinny znajdować się oddzielne stoiska dla wełen, jedwabi, kreto- nów, flaneli itp. W każdym z tych stoisk materiały powinny być poukładane według gatunków, np. rapaporty, flanele, tropiki itp., a te z kolei według kolorów i odcieni. Najlepiej układać każdy kolor walorowo, tzn. od najjaśniejszego do najciemniejszego.

We wszystkich sklepach, a szczególnie w sklepach spożywczych, ogromną rolę odgrywa czystość. Poza zrozumiałymi względami sanitarno-higienicznymi sklep zaopatrujący klientów w artykuły konsumpcyjne musi być utrzymany we wzorowym porządku również ze względów reklamowych. Klient najchętniej kupuje w sklepie czystym. Należy więc w równym stopniu dbać o estetykę wnętrza sklepu, jak i o utrzymanie go w nienagannej czystości. Stałe opakowania towarów (puszki konserwowe, słoiki, paczki, butelki, pudełka) nie mogą być zakurzone, zanieczyszczone ani też uszkodzone. Dużo uwagi należy poświęcić starannemu pakowaniu artykułów. Klient, który otrzymał towar prawidłowo i efektownie zapakowany, chętnie będzie korzystał z usługi danego sklepu przy najbliższej okazji.

Podobnie jak na wystawie, również we wnętrzu sklepu obowiązuje zasada umieszczania wywieszek z cenami przy każdym artykule. Wywieszki cenowe spełniają rolę wybitnie użytkową, dlatego też muszą być czytelne i proste. Ich wielkość powinna zależeć od rodzaju towaru, który objaśniają — wywieszka cenowa przy biżuterii, kosmetykach powinna być mała, wywieszka przy maszynie do szycia lub lodówce znacznie większa. Wywieszkom cenowym należy nadawać najprostsze formy geometryczne (prostokąt), których kształt i wielkość pozwala na umieszczenie na nich odpowiednio dużych cyfr i napisu informacyjnego. Stosowanie jakichkolwiek ozdób jest w tym wypadku zupełnie nie uzasadnione.

Ze względu na większą przestrzeń wnętrza sklepu niż wystawy możliwe jest, a nawet pożądane, przekazywanie klientom dodatkowych informacji również w formie wywieszek. Wywieszki takie mają bardziej reklamowy charakter, stosuje się w nich bowiem oprócz czytelnego tekstu również pewne podkreślenia w formie znaków graficznych i kolorom.

Większe przedsiębiorstwa handlowe wyposażają swe sklepy w wywieszki firmowe, na których znajduje się albo jakiś znak przedsiębiorstwa, albo jakiś motyw dekoracyjny. W wyjątkowych wypadkach, gdy chodzi o zareklamowanie jakiegoś nowego artykułu, umieszcza się go wraz z większą od pozostałych wywieszką informacyjną w centralnym punkcie stoiska.
Wnętrza dużych sklepów są znakomitym miejscem do stosowania oferty słuchowej. Krótkie teksty informacyjne przyczyniają się do polepszenia atmosferty zakupów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.

404