Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Definicje marketingu i to, co z nich wynika

Dziś zupełnie z innej beczki. Często pytacie o co chodzi z aktywnością marketingową i co robić, by osiągnąć sukces w […]

Czytaj całość...

SEO/SEM

some weirdo value

Czytaj całość...

Marketing szeptany jak zastosować?

Najsilniejszy z możliwych odłamów skutecznego marketingu, marketing szeptany. Czy wiesz jak zastosować i wykorzysta go do promocji firmy? Jedną z […]

Czytaj całość...

Pokaż swoje spotkanie na żywo dzięki Google+ Hangouts On Air

Google w 2011 roku zaprezentowało swoją nowoczesną usługę Hangouts On Air tylko wybranym partnerom. Mogli oni zorganizować spotkania na żywo […]

Czytaj całość...

Jak przyzwyczaić klienta do marki?

Czy należy edukować klienta po to, żeby przyzwyczaić go do marki, czy jedynie grać na jego emocjach? Przyzwyczajenie klienta do […]

Czytaj całość...

Stare i nowe oblicze Facebook’a w służbie firmy

Niezależnie od tego, jakie jest nasze zdanie o sieciach społecznościowych i czy w ogóle mamy w nich swoje prywatne profile, […]

Czytaj całość...

Marketing dla sklepu internetowego

Czy skuteczny marketing to wszystko czego potrzebuje sklep internetowy? Agencja marketingowa może zadbać o to by sklep internetowy prowadzony przez […]

Czytaj całość...

3GA | agencja marketingowa

Mamy nową stronę www, to już nie tajemnica ale sprawdź jej najgłębsze zakamarki i tajemnice. Dowiesz się paru rzeczy o […]

Czytaj całość...

Typograficzne elementy projektowania liter

Jeśli przyjrzymy się typografii to możemy wyróżnić przynajmniej kilka jej rodzajów. Pierwszy dotyczy układu graficznego strony internetowej, drugi wszystkich aspektów […]

Czytaj całość...

Podział okna wystawowego

  Na podstawie licznych obserwacji t przeprowadzonych badań ustalono że stopień skupienia uwagi przechodniów jest różny w poszczególnych częściach wystawy. […]

Czytaj całość...

Kampania SEO – czyli jak dobrze zacząć?

Wszyscy wiemy jak trudno jest dziś wypromować własną stronę internetową. Wiemy też, że kiedy szukamy czegoś konkretnego w Internecie (wstukujemy […]

Czytaj całość...

Podstawowa forma reklamy internetowej, czyli niedoceniane internetowe bannery reklamowe

Internet się poszerza, każdego dnia jego zasięg bezpośrednio dotyka kolejne gospodarstwa czy siedziby przedsiębiorstw. Rozwój ten sprzyja rozwoju kreacji, które […]

Czytaj całość...

Google Shopping czyli wiemy dlaczego porównywarki wyleciały z indexu

Tak, to już oficjalnie potwierdzona informacja. Google wchodzi z nowym produktem pod nazwą Google Shopping. To kolejny krok, który w […]

Czytaj całość...

Szkic kolorystyczny

O doborze kolorów trzeba myśleć od samego początku projektowania wystawy. Opracowanie koncepcji ^tycznej i dobranie odpowiednich barw jest bowiem sprawą […]

Czytaj całość...

Jak zaoszczędzić pieniądze w marketingu?

Pewnie chcesz wiedzieć jak prowadzić działania marketingowe niedrogo i efektywnie. Oto 11 sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy w marketingu. Musisz wiedzieć, […]

Czytaj całość...

Świat nie wierzy reklamom

Podstawowa bariera, na którą wpadają działania marketingowe to niska wiarygodność przekazu. Klient nie wierzy bowiem, że agencja reklamowa znalazła najlepszą […]

Czytaj całość...

Technika wykonywania szkiców

Najlepiej jest szkicować miękkim ołówkiem na tzw. szkicówce (pergaminie) lub kalce technicznej. Istnieje wówczas możliwość łatwego przerysowania za każdym razem […]

Czytaj całość...

Google Ad Innovations: Enhanced CPC

W tak zwanym pomiędzyczasie, między testami naszego bloga, a czytaniem wartościowych artykułów polecamy szybkie video prosto od Google. Temat? Optymalizator […]

Czytaj całość...

Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

 Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

Małe i średnie sklepy powinny w ekspozycji wnętrza posługiwać się jedynie towarem i sprzętem pomocniczym. Duże magazyny mogą sobie pozwolić — ze względu na przestrzeń — na tworzenie kompozycji o charakterze reklamowo-dekoracyjnym, często nie związanych nawet bezpośrednio z towarem. Powinno to jednak stanowić tylko dodatek do ekspozycji towarowej, która bardziej niż na wystawie musi być elementem dominującym we wnętrzu.

Przy rozmieszczaniu towarów w sklepie należy kierować się albo doborem towarów według układu zapewniającego sąsiedztwo towarów komplementarnych (uzupełniających), albo doborem pod względem asortymentu. W pierwszym wypadku należy grupować te towary, które najczęściej są łącznie użytkowane lub konsumowane (np. narty, sanki, łyżwy, kurtki, ciepłe spodnie, szaliki), w drugim zaś, jeżeli dobieramy towary pod względem grup asortymentowych, musimy je podzielić na działy i według nich rozmieszczać, np. w sklepie spożywczym —- pieczywo, nabiał, makarony, mąki, kasze, dżemy, słodycze, wędliny. Przy decydowaniu o kolejności ułożenia poszczególnych grup towarów powinno się uwzględniać częstotliwość dokonywanych zakupów danego artykułu (częściej kupowane bliżej) oraz wagę i objętość (najcięższe i największe przy wyjściu, aby nie chodzić z nimi po całym sklepie).

Po dokonaniu zasadniczego podziału towarów można je układać w grupach, stosując zasady harmonii kompozycji i zestawień kolorystycznych, a więc uwzględniając kształt, kolor, wielkość artykułów.

Nie należy jednak tworzyć wyszukanych kompozycji, ale układać towar równo na sprzętach pomocniczych po prostu wypełniać te sprzęty towarem. Układanie artykułów w gwiazdki, sześcianki, piramidki jest niecelowe. Widok takiego idealnego stosu sprawia, że klienci omijają go, bojąc się zepsuć symetrię ułożonych towarów. Obawa ta wynika z przekonania, że wyjęcie jednego elementu spowoduje zawalenie się całej konstrukcji. Idealne ułożenie jąkiegoś artykułu, np. w piramidkę, bez śladu naruszenia może również sugerować, że produkt ten nie cieszy się uznaniem nabywców. Często ułożony zestaw towarów specjalnie napoczyna się, sugerując powodzenie eksponowanego artykułu.

Grupowanie towarów w sklepach branży włókienniczej i odzieżowej należy przeprowadzać według rodzajów i fasonów, a potem gatunków, kolorów i rozmiarów. W związku z tym w sklepie włókienniczym powinny znajdować się oddzielne stoiska dla wełen, jedwabi, kreto- nów, flaneli itp. W każdym z tych stoisk materiały powinny być poukładane według gatunków, np. rapaporty, flanele, tropiki itp., a te z kolei według kolorów i odcieni. Najlepiej układać każdy kolor walorowo, tzn. od najjaśniejszego do najciemniejszego.

We wszystkich sklepach, a szczególnie w sklepach spożywczych, ogromną rolę odgrywa czystość. Poza zrozumiałymi względami sanitarno-higienicznymi sklep zaopatrujący klientów w artykuły konsumpcyjne musi być utrzymany we wzorowym porządku również ze względów reklamowych. Klient najchętniej kupuje w sklepie czystym. Należy więc w równym stopniu dbać o estetykę wnętrza sklepu, jak i o utrzymanie go w nienagannej czystości. Stałe opakowania towarów (puszki konserwowe, słoiki, paczki, butelki, pudełka) nie mogą być zakurzone, zanieczyszczone ani też uszkodzone. Dużo uwagi należy poświęcić starannemu pakowaniu artykułów. Klient, który otrzymał towar prawidłowo i efektownie zapakowany, chętnie będzie korzystał z usługi danego sklepu przy najbliższej okazji.

Podobnie jak na wystawie, również we wnętrzu sklepu obowiązuje zasada umieszczania wywieszek z cenami przy każdym artykule. Wywieszki cenowe spełniają rolę wybitnie użytkową, dlatego też muszą być czytelne i proste. Ich wielkość powinna zależeć od rodzaju towaru, który objaśniają — wywieszka cenowa przy biżuterii, kosmetykach powinna być mała, wywieszka przy maszynie do szycia lub lodówce znacznie większa. Wywieszkom cenowym należy nadawać najprostsze formy geometryczne (prostokąt), których kształt i wielkość pozwala na umieszczenie na nich odpowiednio dużych cyfr i napisu informacyjnego. Stosowanie jakichkolwiek ozdób jest w tym wypadku zupełnie nie uzasadnione.

Ze względu na większą przestrzeń wnętrza sklepu niż wystawy możliwe jest, a nawet pożądane, przekazywanie klientom dodatkowych informacji również w formie wywieszek. Wywieszki takie mają bardziej reklamowy charakter, stosuje się w nich bowiem oprócz czytelnego tekstu również pewne podkreślenia w formie znaków graficznych i kolorom.

Większe przedsiębiorstwa handlowe wyposażają swe sklepy w wywieszki firmowe, na których znajduje się albo jakiś znak przedsiębiorstwa, albo jakiś motyw dekoracyjny. W wyjątkowych wypadkach, gdy chodzi o zareklamowanie jakiegoś nowego artykułu, umieszcza się go wraz z większą od pozostałych wywieszką informacyjną w centralnym punkcie stoiska.
Wnętrza dużych sklepów są znakomitym miejscem do stosowania oferty słuchowej. Krótkie teksty informacyjne przyczyniają się do polepszenia atmosferty zakupów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.