Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

Rodzaje wnętrz sklepów

Prowadzisz sklepik osiedlowy? A może zamierzasz otworzyć własny sklep nie związany z franczyzną? Przeczytaj nasze porady z dziedziny komunikacji w [...]

Czytaj całość...

Advertising Effectiveness Survey

Advertising Effectiveness Survey to coroczna ankieta przygotowywana przez redakcję miesięcznika Forbes w Stanach Zjednoczonych. Skierowana jest ona do przedsiębiorstw prowadzących [...]

Czytaj całość...

Jak działa agencja marketingowa?

Agencja marketingowa stanowi przedsiębiorstwo, oferujące usługi reklamowe lub dotyczące części teoretycznej przygotowywania idealnych sposobów osiągnięcia sukcesu. Ponieważ marketing nie może [...]

Czytaj całość...

Jak stworzyć wirusa reklamowego?

Jak pokazuje doświadczenie, najbardziej skuteczni jesteśmy kiedy naśladujemy rozwiązania stworzone przez przyrodę i wykorzystywane przez nią przez miliony lat z [...]

Czytaj całość...

Jak stworzyć markę, jak to jest z markami?

Jeżeli chcesz odkryć tajemnicę sukcesu wielkich marek musisz zwrócić uwagę na 4 najważniejsze kryteria, dzięki którym powstały super marki. Skąd się [...]

Czytaj całość...

Identyfikacja wizualna firmy

Jak i czy jest ważna identyfikacja wizualna, corporate id? W zasadzie nie można przecenić znaczenia jakie ma identyfikacja wizualna dla [...]

Czytaj całość...

RAPORT 2011 – rok marketingu internetowego

Z każdym rokiem bardzo szybko rosną zagregowane wydatki na reklamę w sieci.Telewizja wciąż jeszcze utrzymuje się prowadzeniu we wszystkich zestawieniach [...]

Czytaj całość...

Firma częścią społeczności

Marketing dla firm nierozłącznie związany jest już z wszelkiego rodzaju sieciami społecznymi. Marketing w 2011 roku będzie najprawdopodobniej skupiać się [...]

Czytaj całość...

Marketing precyzyjny

To nie nowa moda, ale rzeczywistość, którą trzeba szanować. Dzisiejsza gospodarka zmienia się bardzo szybko i jest bardzo przewrotna w [...]

Czytaj całość...

Jak Cię widzą, tak Cię piszą!

Stare polskie przysłowie zamieszczone w temacie oznacza właściwie tyle, że to kim jesteśmy, zależne jest od sposobu postrzegania nas przez [...]

Czytaj całość...

Wizerunek Twojej firmy

W obecnej sytuacji możemy zaobserwować silną konkurencję rynkową, daje to przywileje klientom, przywileje wyboru i stwarza okazje lepszych ofert. Jeśli [...]

Czytaj całość...

Nowoczesny marketing

Marketing jest działem, niezbędnym w każdej firmie, bez niego nic nie może się udać. To właśnie on odpowiedzialny jest za [...]

Czytaj całość...

Pozycjonowanie strony www – po co i w jaki sposób?

Podstawowym powodem, dla którego wykonuje się pozycjonowanie strony WWW jest zapewnienie jej odpowiedniej oglądalności czyli innymi słowy – dużej liczby [...]

Czytaj całość...

Filmy reklamowe, video tutoriale, reklamówki czyli wiedza w pigułce o ruchomych obrazach

Człowiek to istota, która ewolucyjnie jest drapieżnikiem. Nasze oczy i mózg przystosowane są do tego by tropić i obserwować ofiarę. [...]

Czytaj całość...

Dynamiczne dopasowanie słów kluczowych

Jeżeli chcesz jeszcze efektywniej korzystać z Google Adwords musisz koniecznie przeczytać ten wpis. Czy wiesz, czym jest Dynamiczne wstawianie słów [...]

Czytaj całość...

Google Analitycs, zmiany w pomiarze społeczności i narzędzia udostępniania część 1/2

Google ciężko pracowała aby wprowadzić nowe funkcje do Google Analytics. Nowe funkcje wzbudzają dużo emocji i ekscytacji nie tylko u [...]

Czytaj całość...

Tekst w reklamie

Redakcja tekstu – copywriting Plakat, wywieszka, cennik, prospekt itp. zwracają uwagę swoją formą, a więc rodzajem liternictwa, układem graficznym, jakością [...]

Czytaj całość...

Definicje marketingu i to, co z nich wynika

Dziś zupełnie z innej beczki. Często pytacie o co chodzi z aktywnością marketingową i co robić, by osiągnąć sukces w [...]

Czytaj całość...

Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

 Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

Małe i średnie sklepy powinny w ekspozycji wnętrza posługiwać się jedynie towarem i sprzętem pomocniczym. Duże magazyny mogą sobie pozwolić — ze względu na przestrzeń — na tworzenie kompozycji o charakterze reklamowo-dekoracyjnym, często nie związanych nawet bezpośrednio z towarem. Powinno to jednak stanowić tylko dodatek do ekspozycji towarowej, która bardziej niż na wystawie musi być elementem dominującym we wnętrzu.

Przy rozmieszczaniu towarów w sklepie należy kierować się albo doborem towarów według układu zapewniającego sąsiedztwo towarów komplementarnych (uzupełniających), albo doborem pod względem asortymentu. W pierwszym wypadku należy grupować te towary, które najczęściej są łącznie użytkowane lub konsumowane (np. narty, sanki, łyżwy, kurtki, ciepłe spodnie, szaliki), w drugim zaś, jeżeli dobieramy towary pod względem grup asortymentowych, musimy je podzielić na działy i według nich rozmieszczać, np. w sklepie spożywczym —- pieczywo, nabiał, makarony, mąki, kasze, dżemy, słodycze, wędliny. Przy decydowaniu o kolejności ułożenia poszczególnych grup towarów powinno się uwzględniać częstotliwość dokonywanych zakupów danego artykułu (częściej kupowane bliżej) oraz wagę i objętość (najcięższe i największe przy wyjściu, aby nie chodzić z nimi po całym sklepie).

Po dokonaniu zasadniczego podziału towarów można je układać w grupach, stosując zasady harmonii kompozycji i zestawień kolorystycznych, a więc uwzględniając kształt, kolor, wielkość artykułów.

Nie należy jednak tworzyć wyszukanych kompozycji, ale układać towar równo na sprzętach pomocniczych po prostu wypełniać te sprzęty towarem. Układanie artykułów w gwiazdki, sześcianki, piramidki jest niecelowe. Widok takiego idealnego stosu sprawia, że klienci omijają go, bojąc się zepsuć symetrię ułożonych towarów. Obawa ta wynika z przekonania, że wyjęcie jednego elementu spowoduje zawalenie się całej konstrukcji. Idealne ułożenie jąkiegoś artykułu, np. w piramidkę, bez śladu naruszenia może również sugerować, że produkt ten nie cieszy się uznaniem nabywców. Często ułożony zestaw towarów specjalnie napoczyna się, sugerując powodzenie eksponowanego artykułu.

Grupowanie towarów w sklepach branży włókienniczej i odzieżowej należy przeprowadzać według rodzajów i fasonów, a potem gatunków, kolorów i rozmiarów. W związku z tym w sklepie włókienniczym powinny znajdować się oddzielne stoiska dla wełen, jedwabi, kreto- nów, flaneli itp. W każdym z tych stoisk materiały powinny być poukładane według gatunków, np. rapaporty, flanele, tropiki itp., a te z kolei według kolorów i odcieni. Najlepiej układać każdy kolor walorowo, tzn. od najjaśniejszego do najciemniejszego.

We wszystkich sklepach, a szczególnie w sklepach spożywczych, ogromną rolę odgrywa czystość. Poza zrozumiałymi względami sanitarno-higienicznymi sklep zaopatrujący klientów w artykuły konsumpcyjne musi być utrzymany we wzorowym porządku również ze względów reklamowych. Klient najchętniej kupuje w sklepie czystym. Należy więc w równym stopniu dbać o estetykę wnętrza sklepu, jak i o utrzymanie go w nienagannej czystości. Stałe opakowania towarów (puszki konserwowe, słoiki, paczki, butelki, pudełka) nie mogą być zakurzone, zanieczyszczone ani też uszkodzone. Dużo uwagi należy poświęcić starannemu pakowaniu artykułów. Klient, który otrzymał towar prawidłowo i efektownie zapakowany, chętnie będzie korzystał z usługi danego sklepu przy najbliższej okazji.

Podobnie jak na wystawie, również we wnętrzu sklepu obowiązuje zasada umieszczania wywieszek z cenami przy każdym artykule. Wywieszki cenowe spełniają rolę wybitnie użytkową, dlatego też muszą być czytelne i proste. Ich wielkość powinna zależeć od rodzaju towaru, który objaśniają — wywieszka cenowa przy biżuterii, kosmetykach powinna być mała, wywieszka przy maszynie do szycia lub lodówce znacznie większa. Wywieszkom cenowym należy nadawać najprostsze formy geometryczne (prostokąt), których kształt i wielkość pozwala na umieszczenie na nich odpowiednio dużych cyfr i napisu informacyjnego. Stosowanie jakichkolwiek ozdób jest w tym wypadku zupełnie nie uzasadnione.

Ze względu na większą przestrzeń wnętrza sklepu niż wystawy możliwe jest, a nawet pożądane, przekazywanie klientom dodatkowych informacji również w formie wywieszek. Wywieszki takie mają bardziej reklamowy charakter, stosuje się w nich bowiem oprócz czytelnego tekstu również pewne podkreślenia w formie znaków graficznych i kolorom.

Większe przedsiębiorstwa handlowe wyposażają swe sklepy w wywieszki firmowe, na których znajduje się albo jakiś znak przedsiębiorstwa, albo jakiś motyw dekoracyjny. W wyjątkowych wypadkach, gdy chodzi o zareklamowanie jakiegoś nowego artykułu, umieszcza się go wraz z większą od pozostałych wywieszką informacyjną w centralnym punkcie stoiska.
Wnętrza dużych sklepów są znakomitym miejscem do stosowania oferty słuchowej. Krótkie teksty informacyjne przyczyniają się do polepszenia atmosferty zakupów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.