Wybierz ostatnie

O nas

Jesteśmy specjalistami wielu dziedzin. Lubimy co robimy, robimy co lubimy.

Eksperci z marketingu, designu, działań w internecie, grafice i sprzedaży, pomagamy każdemu w efektywny sposób

Właśnie czytasz naszego bloga, a tutaj jest nasza firmowa strona www

Kontakt

Linki

PR w działaniach firmy

Prawidłowe działanie mechanizmów PR najlepiej pokazać na przykładzie. Bardzo dobrym kazusem jest tu kreowanie wizerunku firmy jako przedsiębiorstwa ekologicznego dbającego […]

Czytaj całość...

Czy darmowa reklama jest skuteczna?

Czy reklama by być kuteczną musi być koniecznie droga? Może jednak jest sposoób by niskim kosztem przygotować wysoce efektywnąreklamę? Wielu […]

Czytaj całość...

Rysowanie w rzutach ortogonalnych

Jedną z koniecznych czynności przy dekorowaniu wystawy jest opracowanie projektu. Najbardziej doświadczony piastyk-dekorator nie podejmie się wykonania dekoracji wystawy przed […]

Czytaj całość...

Unikalny wygląd strony WWW

Przedsiębiorca działający na wolnym rynku z definicji jest jednym z wielu podmiotów oferujących produkt możliwe, że lepszy od konkurencji ale […]

Czytaj całość...

Ochrona i zabezpieczenie wystaw od słońca

Wystawa zbyt mocno nasłoneczniona nie spełnia swej roli towar na niej płowieje lub psuje się, a widoczność ekspozycji jest wyraźnie […]

Czytaj całość...

Podział okna wystawowego

Na podstawie licznych obserwacji i przeprowadzonych badań ustalono, że stopień skupienia uwagi przechodniów jest różny w poszczególnych częściach. wystawy. Możemy […]

Czytaj całość...

Planowanie działań marketingowych w internecie

Jeżeli planujesz kampanię lub działania marketingowe skupić należy się na wszystkich elementach przedsięwzięcia, które mają być skierowane do grupy docelowej. Należy […]

Czytaj całość...

Jak dobrać wizerunek firmy by sprzedawała?

Wizerunek firmy to subiektywne wyobrażenie lub obraz danej marki, produktu lub persony w oczach odbiorców. Może on być tożsamy z […]

Czytaj całość...

Multi Channel Funnel w Google Analitycs

Chcesz zobaczyć, jak wszystkie działania marketingowe współpracują w celu stworzenia konwersji? Nowa funkcja Multi-Channel Funnel w Google Analytics pokazuje to […]

Czytaj całość...

Pocenie i lustrzenie się szyb

Pocenie się szyb. Aby okno wystawowe dobrze spełniało swoje zadanie, musimy usuwać wszelkiego rodzaju przeszkody utrudniające widoczność. Jedną z takich […]

Czytaj całość...

Wpływ branży na wielkość witryny sklepowej

Każdy sklep lub zakład usługowy powinien mieć taką witrynę, która stwarzałaby najlepsze warunki do oglądania wystawionego towaru. W nowym budownictwie […]

Czytaj całość...

Dystrybucja produktów i sprzedaż w internecie

Dystrybucja to udostępnianie produktu i usługi klientom. Dystrybucja może być pośrednia i bezpośrednia. Aby zadbać o dobrą dystrybucję pośrednią musisz […]

Czytaj całość...

Znaczenie liternictwa w reklamie

Typografia, liternictwo, piśmiennictwo…czyli tajniki przekazu tekstowego w formie graficznej. Jednym z podstawowych elementów wszelkiej reklamy wizualnej jest liternictwo. Najbardziej komunikatywny […]

Czytaj całość...

Darmowa reklama i marketing w internecie i nie tylko

Nie licząc klasycznej reklamy jaką widzimy na codzień w mediach, promocjach produktów, sprzedaży bezpośredniej, istnieje wiele innych opcji jakie daje […]

Czytaj całość...

PR a marketing

Eksperci od marketingu często łapią się za głowy, kiedy widzą w jaki sposób organizowane i prowadzone są działania z tego […]

Czytaj całość...

Krótki zarys historii handlu i reklamy

Reklama jest to działalność mająca na celu rozpowszechnianie określonych wiadomości o towarach i usługach. Reklama socjalistyczna polega na przekazywaniu informacji, […]

Czytaj całość...

Strategia marketingowa i produkt wirtualny

Uwierz w marketing, to dzięki niemu wiele produktów, które są przeciętne stały się niezwykle znanymi. Pracując z klientami, często spotykamy […]

Czytaj całość...

Marketing produktu

Jeżeli musimy dokonać wyboru, co lepiej wybrać: inwestycję w marketing produktu, czy zainwestować w jego jakość? Czy dobry produkt sam […]

Czytaj całość...

Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

 Rozmieszczenie towarów we wnętrzu sklepu

Małe i średnie sklepy powinny w ekspozycji wnętrza posługiwać się jedynie towarem i sprzętem pomocniczym. Duże magazyny mogą sobie pozwolić — ze względu na przestrzeń — na tworzenie kompozycji o charakterze reklamowo-dekoracyjnym, często nie związanych nawet bezpośrednio z towarem. Powinno to jednak stanowić tylko dodatek do ekspozycji towarowej, która bardziej niż na wystawie musi być elementem dominującym we wnętrzu.

Przy rozmieszczaniu towarów w sklepie należy kierować się albo doborem towarów według układu zapewniającego sąsiedztwo towarów komplementarnych (uzupełniających), albo doborem pod względem asortymentu. W pierwszym wypadku należy grupować te towary, które najczęściej są łącznie użytkowane lub konsumowane (np. narty, sanki, łyżwy, kurtki, ciepłe spodnie, szaliki), w drugim zaś, jeżeli dobieramy towary pod względem grup asortymentowych, musimy je podzielić na działy i według nich rozmieszczać, np. w sklepie spożywczym —- pieczywo, nabiał, makarony, mąki, kasze, dżemy, słodycze, wędliny. Przy decydowaniu o kolejności ułożenia poszczególnych grup towarów powinno się uwzględniać częstotliwość dokonywanych zakupów danego artykułu (częściej kupowane bliżej) oraz wagę i objętość (najcięższe i największe przy wyjściu, aby nie chodzić z nimi po całym sklepie).

Po dokonaniu zasadniczego podziału towarów można je układać w grupach, stosując zasady harmonii kompozycji i zestawień kolorystycznych, a więc uwzględniając kształt, kolor, wielkość artykułów.

Nie należy jednak tworzyć wyszukanych kompozycji, ale układać towar równo na sprzętach pomocniczych po prostu wypełniać te sprzęty towarem. Układanie artykułów w gwiazdki, sześcianki, piramidki jest niecelowe. Widok takiego idealnego stosu sprawia, że klienci omijają go, bojąc się zepsuć symetrię ułożonych towarów. Obawa ta wynika z przekonania, że wyjęcie jednego elementu spowoduje zawalenie się całej konstrukcji. Idealne ułożenie jąkiegoś artykułu, np. w piramidkę, bez śladu naruszenia może również sugerować, że produkt ten nie cieszy się uznaniem nabywców. Często ułożony zestaw towarów specjalnie napoczyna się, sugerując powodzenie eksponowanego artykułu.

Grupowanie towarów w sklepach branży włókienniczej i odzieżowej należy przeprowadzać według rodzajów i fasonów, a potem gatunków, kolorów i rozmiarów. W związku z tym w sklepie włókienniczym powinny znajdować się oddzielne stoiska dla wełen, jedwabi, kreto- nów, flaneli itp. W każdym z tych stoisk materiały powinny być poukładane według gatunków, np. rapaporty, flanele, tropiki itp., a te z kolei według kolorów i odcieni. Najlepiej układać każdy kolor walorowo, tzn. od najjaśniejszego do najciemniejszego.

We wszystkich sklepach, a szczególnie w sklepach spożywczych, ogromną rolę odgrywa czystość. Poza zrozumiałymi względami sanitarno-higienicznymi sklep zaopatrujący klientów w artykuły konsumpcyjne musi być utrzymany we wzorowym porządku również ze względów reklamowych. Klient najchętniej kupuje w sklepie czystym. Należy więc w równym stopniu dbać o estetykę wnętrza sklepu, jak i o utrzymanie go w nienagannej czystości. Stałe opakowania towarów (puszki konserwowe, słoiki, paczki, butelki, pudełka) nie mogą być zakurzone, zanieczyszczone ani też uszkodzone. Dużo uwagi należy poświęcić starannemu pakowaniu artykułów. Klient, który otrzymał towar prawidłowo i efektownie zapakowany, chętnie będzie korzystał z usługi danego sklepu przy najbliższej okazji.

Podobnie jak na wystawie, również we wnętrzu sklepu obowiązuje zasada umieszczania wywieszek z cenami przy każdym artykule. Wywieszki cenowe spełniają rolę wybitnie użytkową, dlatego też muszą być czytelne i proste. Ich wielkość powinna zależeć od rodzaju towaru, który objaśniają — wywieszka cenowa przy biżuterii, kosmetykach powinna być mała, wywieszka przy maszynie do szycia lub lodówce znacznie większa. Wywieszkom cenowym należy nadawać najprostsze formy geometryczne (prostokąt), których kształt i wielkość pozwala na umieszczenie na nich odpowiednio dużych cyfr i napisu informacyjnego. Stosowanie jakichkolwiek ozdób jest w tym wypadku zupełnie nie uzasadnione.

Ze względu na większą przestrzeń wnętrza sklepu niż wystawy możliwe jest, a nawet pożądane, przekazywanie klientom dodatkowych informacji również w formie wywieszek. Wywieszki takie mają bardziej reklamowy charakter, stosuje się w nich bowiem oprócz czytelnego tekstu również pewne podkreślenia w formie znaków graficznych i kolorom.

Większe przedsiębiorstwa handlowe wyposażają swe sklepy w wywieszki firmowe, na których znajduje się albo jakiś znak przedsiębiorstwa, albo jakiś motyw dekoracyjny. W wyjątkowych wypadkach, gdy chodzi o zareklamowanie jakiegoś nowego artykułu, umieszcza się go wraz z większą od pozostałych wywieszką informacyjną w centralnym punkcie stoiska.
Wnętrza dużych sklepów są znakomitym miejscem do stosowania oferty słuchowej. Krótkie teksty informacyjne przyczyniają się do polepszenia atmosferty zakupów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.